לימודי תורה- לפי נושאים- מחשבת.

מגן דוד 2מגן דוד הוא שני משולשים, האחד שקצהו למעלה והשני קצהו למטה.

אִם אֶסַּק שָׁמַיִם, שָׁם אָתָּה; וְאַצִּיעָה שְּׁאוֹל הִנֶּךָּ. תהלים.

 “מלבד עבודתו בחצר המלך, העניק הרמב”ם מזור להמונים שצבאו על דלתותיו, יהודים ונכרים כאחד. המשורר הערבי אל-סעיד אבן סינא אלמולך כתב עליו:

“גלנוס ריפא את הגוף/ והרמב”ם גוף ונפש./
ידיעותיו קנו לו שם כרופא הדור/ הוא ידע לשכך את כאב הבערות/
לוּ באה הלבנה לידיו/ היה מרפא את כתמי פניה…” WIKIPEDIA.

“אם יש לך ספק כלשהו בדבר מה (מן הקוראן) שהורד אליך שאל את (בני ישראל) שקיבלו ולמדו את הספר לפניך.” (סורה 10 פסוק 94).

“השיטה שאומצה על ידי הרמב”ם בטיפוליו המקצועיים הייתה להתחיל עם טיפול פשוט, תוך שהוא משתדל לרפא על ידי תוכנית תזונה שנקבעה עוד לפני מתן תרופות. במכתב שמיען לתלמידו החביב יוסף אבן שמעון, שלמענו חיבר את מורה נבוכים, כותב הרמב”ם: “הנך יודע כמה קשה המקצוע הזה עבור מי שפועל במדויק ולפי המצפון, ועבור מי שקובע רק את אשר הוא יכול לתמוך בטיעון או בסמכות”. במכתב נוסף, שהופנה אל שמואל אבן תיבון, הוא מתאר את תפקידו המקצועי המפרך, שמעסיק אותו כל היום ולעתים קרובות בחלק גדול של הלילה.” WIKIPEDIA.

.

בספר ישעיהו כתוב:

בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיוּ חָמֵשׁ עָרִים בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, מְדַבְּרוֹת שְׂפַת כְּנַעַן, וְנִשְׁבָּעוֹת, לַיהוָה צְבָאוֹת:  עִיר הַהֶרֶס, יֵאָמֵר לְאֶחָת. בַּיּוֹם הַהוּא, יִהְיֶה מִזְבֵּחַ לַיהוָה, בְּתוֹךְ, אֶרֶץ מִצְרָיִם; וּמַצֵּבָה אֵצֶל-גְּבוּלָהּ, לַיהוָה. וְהָיָה לְאוֹת וּלְעֵד לַיהוָה צְבָאוֹת, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם:  כִּי-יִצְעֲקוּ אֶל-יְהוָה מִפְּנֵי לֹחֲצִים, וְיִשְׁלַח לָהֶם מוֹשִׁיעַ וָרָב וְהִצִּילָם. וְנוֹדַע יְהוָה לְמִצְרַיִם, וְיָדְעוּ מִצְרַיִם אֶת-יְהוָה בַּיּוֹם הַהוּא; וְעָבְדוּ זֶבַח וּמִנְחָה, וְנָדְרוּ-נֵדֶר לַיהוָה וְשִׁלֵּמוּ. וְנָגַף יְהוָה אֶת-מִצְרַיִם, נָגֹף וְרָפוֹא; וְשָׁבוּ, עַד-יְהוָה, וְנֶעְתַּר לָהֶם, וּרְפָאָם.

“אלו הישמעאלים אינם עובדי עבודה זרה כלל, וכבר נכרתה מפיהם ומלבם. והם מייחדים לאל יתעלה ייחוד כראוי…” (תשובות הרמב”ם, פריימן, הוצאת “מקיצי נרדמים“, התרצ”ד, סימן שסט)” WIKIPEDIA.

נִצָּב לָרִיב, יְהוָה; וְעֹמֵד, לָדִין עַמִּים.  יְהוָה בְּמִשְׁפָּט יָבוֹא, עִם-זִקְנֵי עַמּוֹ וְשָׂרָיו; וְאַתֶּם בִּעַרְתֶּם הַכֶּרֶם, גְּזֵלַת הֶעָנִי בְּבָתֵּיכֶם.  מלכם (מַה-לָּכֶם) תְּדַכְּאוּ עַמִּי, וּפְנֵי עֲנִיִּים תִּטְחָנוּ:  נְאֻם-אֲדֹנָי יְהוִה, צְבָאוֹת.  ישעיהו.

אני טוענת שהרעלה במקורה נועדה למנוע טחינת פני עניות.

כשעשירה מבקשת לטחון פני עניה ולשים את הטחינה על פני העשירה ולהפך.

בַּיּוֹם הַהוּא יָסִיר אֲדֹנָי, אֵת תִּפְאֶרֶת הָעֲכָסִים וְהַשְּׁבִיסִים–וְהַשַּׂהֲרֹנִים.  הַנְּטִפוֹת וְהַשֵּׁירוֹת, וְהָרְעָלוֹת. הַפְּאֵרִים וְהַצְּעָדוֹת וְהַקִּשֻּׁרִים, וּבָתֵּי הַנֶּפֶשׁ וְהַלְּחָשִׁים. ישעיהו.

אָלָה, פִּיהוּ מָלֵא–וּמִרְמוֹת וָתֹךְ;    תַּחַת לְשׁוֹנוֹ, עָמָל וָאָוֶן.
יֵשֵׁב, בְּמַאְרַב חֲצֵרִים–בַּמִּסְתָּרִים, יַהֲרֹג נָקִי;    עֵינָיו, לְחֵלְכָה יִצְפֹּנוּ.
יֶאֱרֹב בַּמִּסְתָּר, כְּאַרְיֵה בְסֻכֹּה–  יֶאֱרֹב, לַחֲטוֹף עָנִי;
יַחְטֹף עָנִי,  בְּמָשְׁכוֹ בְרִשְׁתּוֹ.

נִצָּב לָרִיב, יְהוָה; וְעֹמֵד, לָדִין עַמִּים. יְהוָה בְּמִשְׁפָּט יָבוֹא, עִם-זִקְנֵי עַמּוֹ וְשָׂרָיו; וְאַתֶּם בִּעַרְתֶּם הַכֶּרֶם, גְּזֵלַת הֶעָנִי בְּבָתֵּיכֶם. מלכם (מַה-לָּכֶם) תְּדַכְּאוּ עַמִּי, וּפְנֵי עֲנִיִּים תִּטְחָנוּ:  נְאֻם-אֲדֹנָי יְהוִה, צְבָאוֹת. ישעיהו.

הרעלה היא לא טיפול מהשורש לטחינת פני עניים, חשוב לעקור את המחלה מהשורש, כפי שהציעה היועצת הנחמדה מחנות התרופות מהבריאה בכיכר בוויצמן. זו הקרובה לחנות ה- ICE CREAM.

בְּרֵאשִׁית,

כדי להסביר לך את דברי בענין רוח ונשמה אסביר זאת באמצעותו של האדם שאת תפקידו הגדרת כנפח. לנפח נדרש שני כלים כדי לעשות את עבודתו. פטיש ואש. עם האש הוא מחמם את הברזל ועם הפטיש הוא יוצר את צורת הברזל שהוא מבקש ליצור. שני נפחים שישתמשו באותם כלי העבודה ישיגו תוצאות שונות אם במבחינת איכות העבודה ואם מבחינת מה שאתה קורא לו סגנון. וזה תלוי ראש, תלוי מחשבה. כל נפח חושב בדרך שונה. וכך לגבי הבריאה.

בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ.  וְהָאָרֶץ, הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ, וְחֹשֶׁךְ, עַל-פְּנֵי תְהוֹם; וְרוּחַ אֱלֹהִים, מְרַחֶפֶת עַל-פְּנֵי הַמָּיִם.

זאת אומרת שכל רוח בעולם, היא רוחו של בורא עולם. כמו הנפח שאתה מכיר, כל אדם הוא כלי שמתפעל את אותה הרוח. לכולם יש את אותה רוח. הכלי, הגוף, הוא שמפעיל את הרוח. כך שאני מתקנת את משלו של דוד המלך- חילקו בגדי להם ועל לבושי יפילו גורל. כן, מותר לא להסכים עם דוד המלך, אני חושבת שפחדו (יותר נכון לומר, הכרה של דוד המלך בפעולה שכזאת) של דוד המלך מפעולת אוון שכזאת, קיימה את התוצאה שהפועלים שפעלו על דוד המלך ביקשו להשיג. כך שאתה לא יכול באמת לעשות את פעולת – העברת גורל ונשמה מאדם לאדם. האמונה שיש סוגי רוח, היא שמקיימת את הפעולה הזאת. האמונה בבורא עולם ששמו יהוה שהוא אחד ואין מלבדו, מונעת ממך להשיג תוצאה מפעולה שכזאת. אתה מבין וודאי שלמרות שאני אוהבת את דוד המלך ולא בזה לו, אני מרשה לעצמי לתקן את משלו. הוא לא אלהים אתה וודאי יודע. לכן אין עניין להשיג את ספורותיו של דוד המלך. דוד המלך מת. והוא בעצמו אמר: לא המתים יהללו-יה ולא כל יורדי דומה. דוד המלך עשה את עבודתו בעולם הזה ועתה צריך לשיר חדש. כמו שדוד המלך אמר.

אין ערך להחלפה, הנשמה, רוח החיים היא אותה רוח חיים, החלפה שכזאת היא החלפה של נקי בנקי, הגוף שלך, גוף של איש ששכב את זכר משכבי אשה, או עם בעולת בעל הוא אותו גוף.. ואתה לא יכול להחליף את הגוף שלך.

 נורדאו- פרק שני.

“משנת 1928 החלה עליה ציונית של משפחות ובני נוער מסוריה לישראל. הצעירים הגיעו לקיבוצים שונים בצפון הארץ, והמשפחות התיישבו בעיקר בתל אביב.בשנת 1936, עם תחילתו של המרד הערבי הגדול בארץ ישראל, נפגעו קשות גם יהודי סוריה אשר נחשדו על ידי הסורים כציונים.” וויקיפדיא.

על כך לא כתוב בדפי ההיסטוריא של המדינה, על העליה מסוריא שהתחילה הרבה הרבה לפני קום המדינה, לא לימדו בבתי הספר כעליה א’ או עליה ב’. אני לא מרבה לדבר על אבי בעניין, כדי לא לעשות טובה אישית לעצמי, אבי היה בפלמ”ח ובהגנה והוא בא מסוריא, ולא כתוב על כך בדפי ההיסטוריא.. אני יודעת שהיו לו חברים שבאו מסוריא ולחמו ביחד איתו, כמו החבר’ה שבאו מרוסיא ולימדו אותו את השיר פטמויצ’קה שעכשיו יש סמלוטי (מטוסי קרב) ולכן אדייבוצ’קה, אדייבוצ’קה פטום.. (בנות בנות אחר כך..). אני למדתי מהשכנות בגטו הרוסי בראש העין לומר- מלצ’יקי מלצ’יקי פטום..

.

מעשה המרכבה.. 

כל חקלאי פיקח יודע שאם לוקחים עץ תפוזים מהפרדס וגודעים חלק מענפיו ניתן לשתול ענפים מעץ אשכולית או קלמנטינה במקום הכריתה של הענפים שנכרתו מעץ התפוזים, וככה עץ התפוזים יכול להצמיח מתוכו גם אשכולית..

זה הרי אווילי לחשוב שיש אדם היודע את מנין השנים לפי ספורות הבריאה.  גם בתורה לא נוהגים לספור לפי ספירת הבריאה את מנין השנים. בתורה מציינים שנה לפי שנים של חיי אדם, שנים לפי מקרה שקרה כמו מנין השנים מיום יציאת מצרים. לגבי השנה הנהוגה בישראל אני הייתי בוחרת את השנה של יום העצמאות כמנין השנים בארץ ישראל בדור הזה. עת.
עוד דרך להבין את – אאזרך ולא ידעתני.

בסופו של יום, גם אם יש צדיק בסדום, הוא לא יכול להיות צדיק כי הוא/היא לא יכול/ה לדרוש את מות אביהם ששכב עם בעולת בעל, או את מות אמהותיהם ששכבו עם איש שאינו אביהם. זאת הסיבה שלא ניתן למצוא צדיק בסדום. הצדיקים בסדום לא יכולים להיות צדיקים אם הם יורשים בסופו של יום את הכסף שנוצר באמצעות חטאי אביהם ואימהותיהם. כיורשים את הכסף, הם יורשים את החטאים. זאת הסיבה שגם דבריו של שבזי שאמר שתבוא תשועה בזכות החנונים- לא יכולים להתקיים בסופו של יום. לכן סדום נשרפה.

רמבם מועדיםהמחשבה שאברהם הוא אבינו לעיתים מטעה ביחס שלנו לבורא עולם. בעת ישעיהו אמרו-

כִּי-אַתָּה אָבִינוּ–כִּי אַבְרָהָם לֹא יְדָעָנוּ, וְיִשְׂרָאֵל לֹא יַכִּירָנוּ: אַתָּה יְהוָה אָבִינוּ, גֹּאֲלֵנוּ מֵעוֹלָם שְׁמֶךָ.

לכן כשעושים ברית מילה עושים אותה עם יהוה, כי אברהם מת.

לֹא הַמֵּתִים, יְהַלְלוּ-יָהּ; תהלים.

מתוך המקום הזה צריך לחשוב על עניין  השמות. בתורה אין כפל שמות  ויצחק לא קרא לבנו על שם אביו אברהם. כי אתם יודעים אברהם עשה את שלו בעתו ונושא משך הזרע צריך להמשיך.

ישן חדש ישן.

כשקוראים בכתבים של יהודים מהתקופות המאוחרות

ושלא מספרי הקודש החתומיםאתם יודעים כותבים כמו דוד המלך דוד המלך שכתב את התהליםדוד המלך שכתב שלא כמו מלך שאנחנו מכירים בסטייל אליזבת‘ או סטייל מנהיגי עולם שאנחנו מכירים היוםדוד המלך כשכתב את התהלים הוא כתב כעבד יהוההכי טוב יהיה לתאר את כתיבתו של דוד בתהלים  במילותיו של דוד..

הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים,  אֶליַד אֲדוֹנֵיהֶםכְּעֵינֵי שִׁפְחָהאֶליַד גְּבִרְתָּהּכֵּן עֵינֵינוּאֶליְהוָה אֱלֹהֵינוּ— עַדשֶׁיְּחָנֵּנוּ

בתהליםהשירה של דוד היא פניה ישירה לבורא עולם תוך משתף אותו במצוקות גדולות מאוד ומבקש את עזרתו,תעצומות נפש גדולות מאוד ואלו תעצומות של אדם שהוא מלך והוא מדבר עם יהוה כעבד כמו הקבצנית הזקנה ברחוב שמבקשת עזרה

איבן גבירול שחי בתקופה מאוחרת יותר וזאת בתקופת הגלותכמו יהודה הלוי כתב הרבה בהשאלה מדוד המלך.כשקוראים את הכתבים האנשים האלהמעבר לתכנים הספרותיים כמו שאתם קוראים להם,  מעבר לתחושת הקדושה שהם מעוררים בליבותינו יש דבר שצריך לחשוב עליו וזאת הקרבההקרבה לבורא עולםהקרבה והבאמת ובתמים של ליבותיהם

במחשבה המיידית כשקוראים את איבן גבירולתורה כתובים ושירה יהודיה נראה ישןלא קשור לעת הזו… … חכמים אמרו זה הישן חדש חדשזה סוג של תודעה שנובעת מדרך חיים שהתודעה של ימנו לא יכולה להכילשכמו שבורא עולם נשגב מבינתנוכך הבינה בעת הזו התרחקה במהלך הדורות במהלך הגלות ועד ימנו אנו ממש מבינתם של האנשים האלה כמו דוד ואיבן גבירול ויהודה הלוי וכמו שבזי.  מה שאני אומרת הוא שהישן הוא החדשכפי שהציע ברסלב ובצדק,הוא למעשה חדש וזאת רק בגלל שהזמנים החדשים לא מייצרים חדשלכן אנחנו מוצאים עצמנו הרבה פעמים מתמודדים ברוחניות עם אותן בעיות שהתמודדו לפני אלפי שנים ואם כך אין באמת חדש..

בנט- העסקת עובדי קבלן.

שבעה ספרי תורה.

לגבי התורה, התורה שלנו היא לא חומש. היא שבעה ספרים. בראשית שמות ויקרא במדבר דברים יהושע ושופטים. ספר יהושע הוא המשך של ספר דברים שנחתם במות משה שלא מיוחס החומש וסמיכת ידו של יהושע. ספר יהושע נפתח במות משה ותחילת הנהגתו של יהושע, ספר יהושע נחתם במותו של יהושע ובמות אלעזר בן אהרון. ספר שופטים מתחיל באחרי מות יהושע. יש חוט מקשר ברור בין שבעת הספרים.לספר שמואל אין קשר ברור עם ספר שופטים. בחלוקה של תורה נביאים כתובים ספר יהושע וספר שופטים צריכים להיות בתורה, זה יותר נכון עם ההגיון.

דברי בענין זה הם ללמידת פרשות השבוע.

שהיינו בגלות היה נכון לקרוא עד דברים. בעת יהושע זאת עת השיבה של ישראל וכיבוש הארץ. כיבוש להחלת דבר הבורא כפי שבורא עולם יעד את ישראל לעשות מירושלים לעמים כולם כגוי קדוש שמביא את דבר הבורא לעמים כולם. ולכן בעת חזרתו של ישראל לארצו נכון ללמוד כחלק מתוכנית לימוד קבועה גם את ספר יהושע כדי לחזור נכון לאחר הגלות. ברור לכל שבעת הזאת אנו יותר קרובים לעת סוף שפוט השופטים שאמנם אנו בארץ אך מלך בארץ.

עשתי עשר.

אחת ההוכחות להיות העם היהודי במצב גלות היא שהמדינה קבעה חוקים בהתאם למועדים נוצרייםלמשל,מקבלי ביטוח לאומימקבלים שכר כל 28 בחודש לפי הספורות הנוצריותוהרבה אנשים מקבלים שכר ב– 9-10בחודש לפי הספורות הנוצריות.

מה שקבוע הוא הספירה הנוצריתמבחינה זו למועדים היהודים אין ערךאין קיבועלמעט מקרי מועדים יהודים שמאלצים את נותן השכר להקדים את מועד השכר ועדיין למועד היהודי אין ערך קבוע מבחינת השכר.

לכסף יש משמעות רבה לנוכח הידיעה שעם ישראל נדרש לתת כסף לצורך כיפורי נפש במדבר.

האמרה שהחיים והמוות ביד הלשוןכנראה נוצרה מלימודי מקרה מגדל בבל כשבורא עולם הרס את השפה כדי להרוס את מגדל בבלהמועדים שקבעו בישראל גם לצורך קבלת שכר כופים על העם בישראל שיחה שמקיימת את הספורות ואת המועדים הנוצריים.

חשוב לומר את הדברים כדי שנבין שהעם לא אשם ומנהגים אלו נקבעו עי המדינה שלא קבעה בחוק יסוד שהיא יהודיהלכן העם נתון תחת שלטון זרמשמע העם בגלות,בגלות כמו בגלות נוהגים גם לפי מועדי השלטוןהמשל הכי טוב לדבר הוא ימי הגלות תחת שלטון פרס בתורה שהעם ציין את מועדי השלטון וגם את מועדי העם היהודי ככתוב בתורה.

בְּיוֹם עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה לְעַשְׁתֵּיעָשָׂר חֹדֶשׁהוּאחֹדֶשׁ שְׁבָט,בִּשְׁנַת שְׁתַּיִםלְדָרְיָוֶשׁהָיָה דְבַריְהוָהאֶלזְכַרְיָה בֶּןבֶּרֶכְיָהוּבֶּןעִדּוֹא הַנָּבִיאלֵאמֹר.

עשתי עשר היא המילה הנכונה למה שאתם מכירים כספרה אחד עשרגם במנין חודשים וגם במנין ספורות שאינם חודשים.

עַל הַמַּחֲלֹקֶת הָרִאשׁוֹנָה, לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן—יָשָׁבְעָם,בֶּן–זַבְדִּיאֵל; וְעַל, מַחֲלֻקְתּוֹ, עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה,אָלֶף. מִן–בְּנֵי–פֶרֶץ, הָרֹאשׁ לְכָל–שָׂרֵי הַצְּבָאוֹת—לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן.

וְעַל מַחֲלֹקֶת הַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִידּוֹדַי הָאֲחוֹחִי וּמַחֲלֻקְתּוֹוּמִקְלוֹת,הַנָּגִידוְעַלמַחֲלֻקְתּוֹעֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָהאָלֶף.  

שַׂר הַצָּבָא הַשְּׁלִישִׁי לַחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי, בְּנָיָהוּ בֶן–יְהוֹיָדָע הַכֹּהֵן רֹאשׁ; וְעַל, מַחֲלֻקְתּוֹ, עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה, אָלֶף. הוּא בְנָיָהוּ גִּבּוֹר הַשְּׁלֹשִׁים, וְעַל–הַשְּׁלֹשִׁים; וּמַחֲלֻקְתּוֹ, עַמִּיזָבָד בְּנוֹ.  

הָרְבִיעִי לַחֹדֶשׁ הָרְבִיעִי, עֲשָׂהאֵל אֲחִי יוֹאָב, וּזְבַדְיָה בְנוֹ,אַחֲרָיו; וְעַל, מַחֲלֻקְתּוֹ, עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה, אָלֶף. 

הַחֲמִישִׁי לַחֹדֶשׁ הַחֲמִישִׁי, הַשַּׂר שַׁמְהוּת הַיִּזְרָח; וְעַל,מַחֲלֻקְתּוֹ, עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה, אָלֶף. 

הַשִּׁשִּׁי לַחֹדֶשׁ הַשִּׁשִּׁי, עִירָא בֶן–עִקֵּשׁ הַתְּקוֹעִי; וְעַל,מַחֲלֻקְתּוֹ, עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה, אָלֶף. הַשְּׁבִיעִי לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי,חֶלֶץ הַפְּלוֹנִי מִן–בְּנֵי אֶפְרָיִם; וְעַל, מַחֲלֻקְתּוֹ, עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה,אָלֶף. 

הַשְּׁמִינִי לַחֹדֶשׁ הַשְּׁמִינִי, סִבְּכַי הַחֻשָׁתִי לַזַּרְחִי; וְעַל,מַחֲלֻקְתּוֹ, עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה, אָלֶף. 

הַתְּשִׁיעִי לַחֹדֶשׁ הַתְּשִׁיעִי, אֲבִיעֶזֶר הָעַנְּתוֹתִי לבנימיני (לַבֵּן יְמִינִי); וְעַל, מַחֲלֻקְתּוֹ, עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה, אָלֶף. 

הָעֲשִׂירִי לַחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי, מַהְרַי הַנְּטוֹפָתִי לַזַּרְחִי; וְעַל,מַחֲלֻקְתּוֹ, עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה, אָלֶף.

עַשְׁתֵּי–עָשָׂר לְעַשְׁתֵּי עָשָׂר הַחֹדֶשׁ, בְּנָיָה הַפִּרְעָתוֹנִי מִ

“האומנם התיחסה הציונות הדתית אל התנועה הציונית כמנוף להרמת קרנה של היהדות בעולם וביחוד בארץ ישראל? או שהפכה את היהדות למנוף להרמת קרנה של הציונות עד שזו האחרונה הפכה ל “דת”, כשהתורה וחוקיה משתעבדים לה, ומשרתים אותה. בשאלה מרכזית זו עוסק הספר “דת הציונות”, תוך כדי שהוא דן במכלול הנושאים הקשורים להבדלים ההשקפתיים שבין היהדות החרדית והציונות הדתית, ובהשלכות המעשיות של הבדלים אלה כפי שבאו לידי ביטוי במאה השנים האחרונות. הספר חושף עובדות רבות, וחומר רב, המוסתרים מהחברה הדתית לאומית ע”י רבניה, מנהיגיה, ומסגרות החינוך שלה.” מתוך הספר שת הציונות מאתר- אזמרך בלאומים.

אנשים שמכירים את ולדימיר ויסוצקי שכתב את השיר טמבל ומר “אפילו אלהים נקשר בחבל” יוכלו להבין שולדימיר דיבר בדיוק על דבריו של יואל אלחנן.

ברור לכולנו שלא ניתן להעביד את בורא עולם אך דת הציונות עושה שימוש של הבה ונתחכמה בתורה.

ן–בְּנֵי אֶפְרָיִם; וְעַל, מַחֲלֻקְתּוֹ, עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה, אָלֶף.

הַשְּׁנֵים עָשָׂר לִשְׁנֵים עָשָׂר הַחֹדֶשׁ, חֶלְדַּי הַנְּטוֹפָתִי לְעָתְנִיאֵל;וְעַל, מַחֲלֻקְתּוֹ, עֶשְׂרִים וְאַרְבָּעָה, אָלֶף. אין חודש אחד עשר.אחרי חודש עשירי יש חודש – עַשְׁתֵּי עָשָׂר ואחרי חודש זה יש חודש– שְׁנֵים עָשָׂר.

פה ניתן לראות שגם מנין החודשים וגם מנין שאינו חודשים במספרים, לא כולל בתוכו את הספרה אחד עשר.

(יש עניין עם הספרה אחד עשר אצל אוייבי העם היהודי והעמים כולםיש את ה– nine eleven שהרבה מכם שמעתם את המושג הרבה מכם לא יודעים שגם miriam makeba דיברה על העניין כשגלתה מדרום אפריקה בשנות השישים לפי הספורות הנוצריות).

ההוכחה הכי טובה שהחודשים שאתם מכיריםכמו שבט כסלו טבתאינם חודשים יהודים היא שאין להם משמעות בשפה העברית..

זה מצויין שהשלטון הוא שלטון זר בישראלכך העם היהודי במצב גלות והוא אינו חוטאגם לא בשפתוכי שובהמדינה לא קבעה חוק יסוד שהמדינה יהודיהאז תגידו שהעם בוחר ואני אומר שגם באמריקה ובארופה יהודים בוחרים לפרלמנט.

יורדי דומה.

הרמב”ם אמר ואני מסכימה עם דעתו, שהמוסלמים מייחדים את האל כראוי. הרב עובדיה יוסף אמר שלדעתו יהודי יכול להתפלל במסגד תפילה יהודיה ואני מסכימה עם דעתו. אני חושבת שמהמקום של אהבת היהודים והמוסלמים לבורא עולם שהוא אחד ושמו אחד-  יבוא שלום.

אתם צריכים להבין שהמוסלמים בימיו של הרמב”ם אישרו אותו. מלכים מוסלמים התייעצו איתו, כמו שאמר להם הנביא מוחמד-  “אם יש לך ספק כלשהו בדבר מה (מן הקוראן) שהורד אליך שאל את (בני ישראל) שקיבלו ולמדו את הספר לפניך.” (סורה 10 פסוק 94).” וויקיפדיא.

בתורתנו כתוב על כך-

וְאִשְּׁרוּ אֶתְכֶם, כָּל-הַגּוֹיִם:  כִּי-תִהְיוּ אַתֶּם אֶרֶץ חֵפֶץ, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. מלאכי.

 משל יעקב עשו.

יעקב נהיה בסופו של יום ישראל. ישר-אל. למה בסופו של יום, יעקב היה ישר עם עשיו, הבכורה היא של יעקב. עשו מכר, אך יעקב לא היה ישר עם אביו. לכן רק לאחר שיעקב נענש, הוא קיבל את התואר- ישר-אל. כמו שיעקב רימה את אביו כשהיה עיוור, כך רימו את יעקב פעמיים, פעם אחת כשהוא לא ראה עם מי מתחתן ופעם שנית כשבניו שיקרו אותו שיוסף מת.

חשוב להבין, המכירה חייבת להיות ישרה, הקונה חייב לאמר שהוא מבקש את הבכורה והמוכר צריך להשבע כשהוא מוכר את הבכורה תמורת נזיד עדשים, כמשל למעט כסף שלא מביאה תמורה אמיתית- לאחר עיכול האוכל המוכר שוב פעם רעב, שוב פעם- עני.

%d7%9e%d7%90%d7%96%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%9d

בשורה התחתונה הגרמנים שלמו שילומים בעבור חטאיהם, אלו מאזני צדק שהחטאים של הנאצים בצד אחד של המאזניים, והכסף לכפרה בצד השני של המאזניים. משמע הכסף של העם הגרמני יורד או נמצא בנקודת איזון עם החטאים של הנאצים. הנאצים וצאצאיהם בחרו להעמיד כסף כקורבן לחטאיהם כמקובל על בני האדם שהם חטאו להם. למרות שקשה לחשוב על כך, אלו מאזני צדק. יען כי יש קבלה של כספי כיפורים מצד קבוצת בני האדם שטוענים שבני האדם שהם מקבלים מהם כסף חטאו להם. והגרמנים התוודו שחטאו במעשים שכולנו יודעים שעשו והסכימו לשלם את דרישת הכסף מהאנשים שהם חטאו.

כתובת החודש העשירי.

וַוַיְהִי דְּבַר-יְהוָה צְבָאוֹת, אֵלַי לֵאמֹר.  כֹּה-אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, צוֹם הָרְבִיעִי וְצוֹם הַחֲמִישִׁי וְצוֹם הַשְּׁבִיעִי וְצוֹם הָעֲשִׂירִי יִהְיֶה לְבֵית-יְהוּדָה לְשָׂשׂוֹן וּלְשִׂמְחָה, וּלְמֹעֲדִים, טוֹבִים; וְהָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם, אֱהָבוּ.  זכריה.

לפי הנבואות של העם היהודי, יבואו ימים בהם צום החודש העשירי יהפך ליום שמחה לעם היהודי.

בחודש הרביעי (חודש תמוז לפי ספורות בבל) העלה בנט מדת הציונות את ציבור התועבה, שוכבי משכב הזכר, לעשות להם שמחה בירושלים כדי לדחות את השמחה ליהודים, חשוב מאוד לשמור ולא לתת לבנט ודרוקמן לעשות זאת בחודש הזה .

עזרא ונחמיה.

“על פי המחקר, הספרים נכתבו על ידי שני כותבים שונים וחוברו יחד לאחר כתיבתם, כפי שספר תרי עשר אוחד לאחר כתיבת חלקיו. חלק מהראיות שמובאות הן שבספר עזרא משולבים רישיונות חשובים בלשונם, לעומת ספר נחמיה שלא הביא את הרישיון לעלייה וגם לא הביא את הרישיון לבניית ירושלים.בנוסף, בראש ספר נחמיה יש ‘כתובת’, בעוד שבראש ספר עזרא אין. בנוסף, פרק ח’ בנחמיה עוסק בעיקר בעזרא, וסביר להניח שאילו היה מחבר אחד לשני הספרים הוא היה מכניס את הפרק הזה בספר עזרא. כמו כן, הכותב של ספר עזרא מונה את השנה מחודש ניסן[7], כמקובל בתורה, ואילו בנחמיה הסופר החליט למנות את השנה מתשרי[8].” וויקיפדיא.

לא מניסן ולא מתשרי, בורא עולם אמר שהחודש הראשון הוא חודש האביב- ראש החודשים החודש של חג הפסח. לא אמר ניסן..

עזרא ונחמיה חיו בגלות ומשכך השתמשו בשמות החודשים שלהם. כמו שאתה היית בגלות והשתמשת במועדים של ארץ הגלות.

וַיַּעֲשׂוּ בְנֵי הַגּוֹלָה אֶת הַפָּסַח בְּאַרְבָּעָה עָשָׂר לַחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן: עזרא.

חודש ראשון ולא חודש ניסן ולא חודש שביעי.

בחודש שביעי, סוכות ולא חודש ראשון ולא תשרי.

וַיִּמְצְאוּ כָּתוּב בַּתּוֹרָה אֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה בְּיַד מֹשֶׁה אֲשֶׁר יֵשְׁבוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל בַּסֻּכּוֹת בֶּחָג בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי: נחמיה.

השלום והאמת.

הצרה היא שהרבה מכם לא רואים את המשך הסרט עם אסתר “המלכה”.. ברור שהיה המשך לסרט.. זה שאין המשך סרט בכתובים זה לא אומר שאין המשך לסרט..

הרי סיפור מגילת אסתר היה בגלות ובגלות אמרו אבות אבותנו ואמהות אמהותינו- לשנה הבאה בירושלים הבנויה. מה היה קורה אם ארבע שנים אחר שאסתר התחתנה עם האחשוראש עם ישראל היה יוצא מפרס לירושלים.. בחזרה הביתה.. ברור לכולנו שאסתר היתה נשארת בפרס.. האחשוראש לא היה עושה עליה לירושלים… הוא המלך של פרס, אתם יודעים..

אני טוענת שאסתר הוכרתה מישראל, בת ישראל שהופקרה..


פרנסי העיר 2

רביעי חמישי

מצעד הגאווה

כֹּה-אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת, צוֹם הָרְבִיעִי וְצוֹם הַחֲמִישִׁי וְצוֹם הַשְּׁבִיעִי וְצוֹם הָעֲשִׂירִי יִהְיֶה לְבֵית-יְהוּדָה לְשָׂשׂוֹן וּלְשִׂמְחָה, וּלְמֹעֲדִים, טוֹבִים; וְהָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם, אֱהָבוּ.  

כֹּה אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת: 

עֹד אֲשֶׁר יָבֹאוּ עַמִּים, וְיֹשְׁבֵי עָרִים רַבּוֹת.  וְהָלְכוּ יוֹשְׁבֵי אַחַת אֶל-אַחַת לֵאמֹר, נֵלְכָה הָלוֹךְ לְחַלּוֹת אֶת-פְּנֵי יְהוָה, וּלְבַקֵּשׁ, אֶת-יְהוָה צְבָאוֹת;

אֵלְכָה, גַּם-אָנִי.

 וּבָאוּ עַמִּים רַבִּים וְגוֹיִם עֲצוּמִים, לְבַקֵּשׁ אֶת-יְהוָה צְבָאוֹת בִּירוּשָׁלִָם, וּלְחַלּוֹת, אֶת-פְּנֵי יְהוָה. 

כֹּה-אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת, בַּיָּמִים הָהֵמָּה, אֲשֶׁר יַחֲזִיקוּ עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מִכֹּל לְשֹׁנוֹת הַגּוֹיִם;

וְהֶחֱזִיקוּ בִּכְנַף אִישׁ יְהוּדִי לֵאמֹר, נֵלְכָה עִמָּכֶם–

כִּי שָׁמַעְנוּ, אֱלֹהִים עִמָּכֶם. 

ברור לכולנו שמצעד של אישים השוכבים את זכר משכבי אשה בסמוך לצום חודש הרביעי שלפי הנבואות שלנו צריך להיות יום שמחה לעם היהודי, זה לעג לירושלים, זה לעג לעם היהודי ששב לארצו לאחר כ-אלפיים שנות גלות. אתה מקיים את הנבואה על אישים השוכבים את זכר משכבי אשה.

הכל לטובה.

אשדוד.

לֹא-נוֹתַר עֲנָקִים, בְּאֶרֶץ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:  רַק, בְּעַזָּה בְּגַת וּבְאַשְׁדּוֹד–נִשְׁאָרוּ. יהושע.

“אשדוד קרויה על שם אחת מחמש ערי פלשתים ששכנו באזור,” וויקיפדיא.

גם גת ואשקלון היו ערים פלשתיות. אין סיבה לקרוא לערים בישראל על שם ערים פלשתיות. אלו ערים אויבות של העם היהודי.

חמשת הערים הפלישתיות הן הערים של חמשת המלכים שיהושע הרג.

עבד אברהם. ליטא ארעא- אונקלוס.

וַיְקֹנֵן דָּוִד, אֶת-הַקִּינָה הַזֹּאת, עַל-שָׁאוּל, וְעַל-יְהוֹנָתָן בְּנוֹ. וַיֹּאמֶר, לְלַמֵּד בְּנֵי-יְהוּדָה קָשֶׁת, הִנֵּה כְתוּבָה, עַל-סֵפֶר הַיָּשָׁר. הַצְּבִי, יִשְׂרָאֵל, עַל-בָּמוֹתֶיךָ, חָלָל:  אֵיךְ, נָפְלוּ גִבּוֹרִים. אַל-תַּגִּידוּ בְגַת, אַל-תְּבַשְּׂרוּ בְּחוּצֹת אַשְׁקְלוֹן:  פֶּן-תִּשְׂמַחְנָה בְּנוֹת פְּלִשְׁתִּים, פֶּן-תַּעֲלֹזְנָה בְּנוֹת הָעֲרֵלִים. הָרֵי בַגִּלְבֹּעַ, אַל-טַל וְאַל-מָטָר עֲלֵיכֶם–וּשְׂדֵי תְרוּמֹת:  כִּי שָׁם נִגְעַל, מָגֵן גִּבּוֹרִים–מָגֵן שָׁאוּל, בְּלִי מָשִׁיחַ בַּשָּׁמֶן.

לצורך העניין גם לאברהם היה עבד, זה לא עבד שאתם חושבים שהוא, אברהם שלח את עבדו למצוא לבנו כלה והעבד ביקש את עזרת בורא עולם לעשות את המלאכה שאמר לו אברהם לעשות, העבד של אברהם היה עבד שמשיח עם יהוה, הוא לא היה אדם געול. כשבורא עולם שחרר את עם ישראל מעבדות מצרים משה שאל את בורא עולם מי אומר לעם ששלח אותי, בורא עולם אמר לו שיגיד לעם שאהיה שלח אותו. וכפי שניתן ללמוד, בורא עולם היה גם בעבד אברהם.

וַיִּקַּח הָעֶבֶד עֲשָׂרָה גְמַלִּים מִגְּמַלֵּי אֲדֹנָיו, וַיֵּלֶךְ, וְכָל-טוּב אֲדֹנָיו, בְּיָדוֹ; וַיָּקָם, וַיֵּלֶךְ אֶל-אֲרַם נַהֲרַיִם–אֶל-עִיר נָחוֹר. וַיַּבְרֵךְ הַגְּמַלִּים מִחוּץ לָעִיר, אֶל-בְּאֵר הַמָּיִם, לְעֵת עֶרֶב, לְעֵת צֵאת הַשֹּׁאֲבֹת. וַיֹּאמַר–יְהוָה אֱלֹהֵי אֲדֹנִי אַבְרָהָם, הַקְרֵה-נָא לְפָנַי הַיּוֹם; וַעֲשֵׂה-חֶסֶד, עִם אֲדֹנִי אַבְרָהָם. הִנֵּה אָנֹכִי נִצָּב, עַל-עֵין הַמָּיִם; וּבְנוֹת אַנְשֵׁי הָעִיר, יֹצְאֹת לִשְׁאֹב מָיִם.  וְהָיָה הַנַּעֲרָ, אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיהָ הַטִּי-נָא כַדֵּךְ וְאֶשְׁתֶּה, וְאָמְרָה שְׁתֵה, וְגַם-גְּמַלֶּיךָ אַשְׁקֶה–אֹתָהּ הֹכַחְתָּ, לְעַבְדְּךָ לְיִצְחָק, וּבָהּ אֵדַע, כִּי-עָשִׂיתָ חֶסֶד עִם-אֲדֹנִי.

למעוניינים לקרוא את כל הפרק..

אתם צריכים להבין, האב של רבקה לא נתן ככה את רבקה ליצחק.. הוא קרא לנערה ושאל פיה, וזה עוד בימי קדם, שהיו “פרימיטיבים”.

יורדי דומה.

הרמב”ם אמר ואני מסכימה עם דעתו, שהמוסלמים מייחדים את האל כראוי. הרב עובדיה יוסף אמר שלדעתו יהודי יכול להתפלל במסגד תפילה יהודיה ואני מסכימה עם דעתו. אני חושבת שמהמקום של אהבת היהודים והמוסלמים לבורא עולם שהוא אחד ושמו אחד-  יבוא שלום.

אתם צריכים להבין שהמוסלמים בימיו של הרמב”ם אישרו אותו. מלכים מוסלמים התייעצו איתו, כמו שאמר להם הנביא מוחמד-  “אם יש לך ספק כלשהו בדבר מה (מן הקוראן) שהורד אליך שאל את (בני ישראל) שקיבלו ולמדו את הספר לפניך.” (סורה 10 פסוק 94).” וויקיפדיא.

בתורתנו כתוב על כך-

וְאִשְּׁרוּ אֶתְכֶם, כָּל-הַגּוֹיִם:  כִּי-תִהְיוּ אַתֶּם אֶרֶץ חֵפֶץ, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. מלאכי.

תאריך.

כֶּתֶר מַלְכוּת.

במזמור לאסף נאמר:

אֲנִי-אָמַרְתִּי, אֱלֹהִים אַתֶּם; וּבְנֵי עֶלְיוֹן כֻּלְּכֶם.

כשנאמר בני עליון כולכם הכוונה לא הייתה שאתם עליונים… הכוונה הייתה שאתם בני העליון ולא העליונים. יהוה אבינו- הוא העליון.

לכן בסופו של יום,

אָכֵן, כְּאָדָם תְּמוּתוּן; וּכְאַחַד הַשָּׂרִים תִּפֹּלוּ.

אתה מ’בין..

 

לנוכח פועלם של בנימין נתניהו ונפתלי בנט כמנהיגים שעושקים את עם ישראל ולא קובעים חוק יסוד שהמדינה יהודיה- כארץ יסדה לעולם. בנימין נתניהו לא יכול לדרוש את גאולת אחרית הימים ולכן הוא מציע מלחמת עד. המלחמה מקיימת את מנהיגותו של בנימין נתניהו שבשורה התחתונה מטיבה עם אלוהים אחרים- שרון יצחק תשובה. אין לו ענין במדינה יהודיה. ומשכך בנימין נתניהו- לא מציע ימים נכונים תחת הנהגתו כי מתווה הגז שהוא חש לאשר אותו, מקבע עושק שמנסה לקבע את מלכותו של שרון יצחק תשובה ונובל אנרג’י על אוצרות העם היהודי כארץ יסדה לעולם ושרון יצחק תשובה (שי”ת) הוא לא השם יתברך.

הר הבית

וְקָרַבְתִּי אֲלֵיכֶם לַמִּשְׁפָּט וְהָיִיתִי עֵד מְמַהֵר בַּמְכַשְּׁפִים וּבַמְנָאֲפִים וּבַנִּשְׁבָּעִים לַשָּׁקֶר וּבְעֹשְׁקֵי שְׂכַר-שָׂכִיר אַלְמָנָה וְיָתוֹם וּמַטֵּי-גֵר וְלֹא יְרֵאוּנִי אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. כִּי אֲנִי יְהוָה לֹא שָׁנִיתִי וְאַתֶּם בְּנֵי-יַעֲקֹב לֹא כְלִיתֶם. לְמִימֵי אֲבֹתֵיכֶם סַרְתֶּם מֵחֻקַּי וְלֹא שְׁמַרְתֶּם שׁוּבוּ אֵלַי וְאָשׁוּבָה אֲלֵיכֶם אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת וַאֲמַרְתֶּם בַּמֶּה נָשׁוּב.  הֲיִקְבַּע אָדָם אֱלֹהִים כִּי אַתֶּם קֹבְעִים אֹתִי וַאֲמַרְתֶּם בַּמֶּה קְבַעֲנוּךָ  הַמַּעֲשֵׂר וְהַתְּרוּמָה. בַּמְּאֵרָה אַתֶּם נֵאָרִים וְאֹתִי אַתֶּם קֹבְעִים הַגּוֹי כֻּלּוֹ.  הָבִיאוּ אֶת-כָּל-הַמַּעֲשֵׂר אֶל-בֵּית הָאוֹצָר וִיהִי טֶרֶף בְּבֵיתִי וּבְחָנוּנִי נָא בָּזֹאת אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת  אִם-לֹא אֶפְתַּח לָכֶם אֵת אֲרֻבּוֹת הַשָּׁמַיִם וַהֲרִיקֹתִי לָכֶם בְּרָכָה עַד-בְּלִי-דָי. וְגָעַרְתִּי לָכֶם בָּאֹכֵל וְלֹא-יַשְׁחִת לָכֶם אֶת-פְּרִי הָאֲדָמָה וְלֹא-תְשַׁכֵּל לָכֶם הַגֶּפֶן בַּשָּׂדֶה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. וְאִשְּׁרוּ אֶתְכֶם כָּל-הַגּוֹיִם  כִּי-תִהְיוּ אַתֶּם אֶרֶץ חֵפֶץ אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. מלאכי.

וְאֶת-עֵשָׂו, שָׂנֵאתִי; וָאָשִׂים אֶת-הָרָיו שְׁמָמָה, וְאֶת-נַחֲלָתוֹ לְתַנּוֹת מִדְבָּר.עשיו

טעיתי בניסוח.

יעקב לא גנב את הברכה והבכורה, הוא קנה אותה ביושר מעשו.

וְעָשׂוּ לִי, מִקְדָּשׁ; וְשָׁכַנְתִּי, בְּתוֹכָם. – פרשת תרומה.

כֵּן תַּעֲשֶׂה
וְעָשִׂיתָ
תַּעֲשֶׂה
תַּעֲשֶׂה
תַּעֲשֶׂה
וְעָשִׂיתָ
תְּצַפֶּה
וְצִפִּיתָ
וַהֲקֵמֹתָ
וְעָשִׂיתָ
מַעֲשֵׂה חֹשֵׁב יַעֲשֶׂה אֹתָהּ.

 שתי תורות.ספר תהלים הוא ספר המתאר את מאבקו של דוד המלך באויביו.
אם בספר שמואל מדובר על קורות חייו של דוד המלך, אלו שמעל פני השטח,
ילדותו, משיחתו , מעשה גבורתו,  מאבקו בשאול , מלחמתו נגד הפלישתים.
שאלו סוג של קורות חיים של מנהיגים כאלו או אחרים שקראנו עליהם בעבר.
ספר תהילים מתאר את מאבקו הרוחני של דוד המלך.
מלחמתו של דוד המלך בתהילים היא בזדים שהליצוהו בפועלי האוון ביורדי הדומא
במכשפים, בחובר חברים מחוכם שראשו ראש פתנים אכזר..
בספר תהלים מתאר דוד המלך את הפעולות הרוחניות שנעשו עליו
ע”י אותם שדים שחידדו עליו לשונם..שחרשו חרשים על גבו..שהתוו את חייו..
שצירם אינם צירנו.. שמגפן סדום גפנם. שחמת תנינים יינם.בתהלים והתורה אפשר ללמוד הפוך ללמוד להרע. יש איזכור של מעשיהם הרעים יש איזכור של המקומות בהם נפל ישראל. יש כאלה , אויבי ישראל שיכולים ללמוד מהתורה איך להרע לישראל, איך להפיל את ישראל. במה להרע ובאיזו דרך לעשות זאת.
בראשית ברא. בראשית.השם- יְהוָה אֱלֹהִים.
הפעולה- וַיִּיצֶר.
סוג האדם– אִישׁ.
סוג היצירה- 
 עָפָר מִן-הָאֲדָמָה, וַיִּפַּח בְּאַפָּיו, נִשְׁמַת חַיִּים;

הפעולה– וַיִּבֶן.
סוג האדם- אִשָּׁה.
סוג הבניה: הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם.
המיקום- בְגַן-עֵדֶן.
הפעולה– וַיִּטַּע.
הציווי- לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ.
מי הוא האלהים.

“נחזור: אלוהים “חייב” להיות מעבר לעולם, משני טעמים. טעם ראשון, אם יהיה בעולם או יתערב בנעשה בעולם, הרי שככל יתר הדברים בעולם, הוא יהיה נתון, בעיקרון, להכרה ולידיעה האנושית – ואזי, כאמור, יהפך לעובדה חסרת ערך כשאר העובדות בעולם. והטעם השני, אם האל יתערב בעולם הוא “יתדבק” במקריות העולם. לפיכך אל הנמצא בעולם ומתערב בו, אל מוּכר או שיכול להיות מוכר לאדם, נהפך לאליל, ועבודתו היא עבודה זרה. ” הארץ מצטטים מדבריו של לייבוביץ’.

http://www.haaretz.co.il/literature/study/.premium-1.2425155

לייבוביץ’ דיבר שטויות. דבריו של לייבוביץ’ הם האדרת האל והפיכתו לבלתי מושג בדרך שהיא הפיכת אלהים יהוה למושג שמהותו עליונות ללא ערך. וזאת עבודה זרה שלעצמה.

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה; וַיֹּאמֶר, כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶהְיֶה, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם. תורת ישראל.

המילה אהיה כשם תואר שיסביר לעם ישראל מי שלח את משה, ממחישה את נוכחותו, את היותו, את מקריותו של יהוה במקרה העולם הזה. מתוך מקום שלא מבקש שיזכיר את שמו אלא את מהות שליחותו של משה להביא להיות דבר יהוה בעולם הזה.

כתוב בפרוש- וְהוֹשַׁעְתִּי אֶת-הַצֹּלֵעָה, 

עם ה’ בסוף המילה. לא את הצולע.בימי גן עדן אכלו אדם וחווה מעץ הדעת. ואז בא אלוהים אמר: עכשיו תקבלו עונש. אתה האיש, בזיעת אפך תאכל לחם. את האישה ,את התשוקה שלך תהיה לאישך ו לא רק, הוא ימשול בך. וזה עונש. במחשבה מעמיקה נוספת אפשר ללמוד מהענין שאם תשוקתה של האישה לאיש ומשילות האיש על האישה זה עונש.

לצורך העניין,

לייבוביץ’, מלובביץ’ ועובדיה יוסף, היו אנשים שנסעו מעבר לים ועלו השמיימה כדי לשמוע אותה ולהשמיע אותה לעשותה.

לצורך העניין,

גם אילן רמון שקרא תהילים ועשה קידוש בשמיימה, עשה אותו דבר.

עלות הטיסה לחלל החיצון מאוד יקרה, אתה לוקח כסף מכאן ושורף אותו שם.. זה כסף שהיית צריך להשתמש בו בלבבך, בתוך כדור הארץ. אי אפשר לעשות עם הכסף ככה שהמצב ככה ככה…

לייבוביץ’ אמר שהמציאות שהוא רואה גם היא מוטלת בספק. כמשל הוא אמר לאדם שישב מולו שהמציאות שהוא רואה עכשיו היא אותו יושב מולו, גם מציאות זו מוטלת בספק.

המציאות שהוא ראה היא אינה המציאות אותה אדם אחר רואה.
כל אדם רואה את המציאות, את העולם, דרך העיניים שלו/ה. אם יש צופן גנטי, אז יש צופן נפשי ומשכך מכלול שונה בין אדם לאדם היוצר זווית ראיה יחודית לכל אדם ואדם שדרכה הוא או היא רואים את העולם.

ומשכך המסקנה המתבקשת היא שבזרע אברהם (אב כל הדתות) שהתרבה ככוכבים על פני השמיים, צריך להשקיע.  כמספר בני האדם כך מספר העולמות שיש לחקור ולהשקיע כדי ליצור אפשרות לקיום חיים שם.

יש אנשים שישמעו אותי מדברת כך אודות רבניהם יחושו שאני מחללת קודש.
כמו אותו ייחוס של רב כלפי פגיעה ברבו כחילול כבוד השם.
אני חייבת להודות שתהיתי באותו רגע, לאיזה שם הוא מתכון.

די מעניין שגם לעובדיה יוסף וגם למלובביץ’ וגם ללייבוביץ’, אין משך.

האנשים האלה היו רועים בישראל, שהצאן שלהם נותר ללא רועה.

ויהי אור.

ג'ים מוריסון

מבחינת היכולת לעשות את העולם הזה טוב יותר-

                             העולם נהיה טוב יותר,

                          צריך רק לרצות.