שבירת הקסם- ארבע.

שאתה עושה פעולות ארבע, חשוב שתדע שיש ארבע ויש ארבע, יהודה הוא הבן הרביעי…

אתה לא חשבת על כך שאם אתה גועל כהנים , אתה לא יכול להבנות מהם במובן של להשליך את גורל הכהן עליך לאחר הגעילה, אתה לא יכול למנות עצמך ככהן, כי בורא עולם קובע מי יהיו כהניו, לכן אתה לא יכול להשליך את ספורות הכהן על עצמך. אתה לא יכול לקבוע לבורא עולם מי יהיו כהניו, לכן אתה לא יכול לבנות עצמך מכהן יהודי. גם כהן יהודי לא יכול למכור את כהונתו, גם כהן לא יכול לקבוע לבורא עולם מי יהיה כהן של בורא עולם במקומו. כך שגעילת כהן לא תייצר את הערך שאתה מבקש לאחר הגעילה. אם אתה לא יכול להיות כהן, אז גם הבת שלך לא יכולה להיות בת כהן. אשתך לא יכולה להיות כהנת אם אתה לא כהן. ואם אתה כהן, אין לך סיבה לגעול כהן, אלא אם רק שמת לעצמך את השם כהן, ואתה לא באמת כהן ומשכך, תקרא שוב פעם את מה שכתבתי.

חָנֵּנִי אֱלֹהִים כְּחַסְדֶּךָ;    כְּרֹב רַחֲמֶיךָ, מְחֵה פְשָׁעָי.
הרבה (הֶרֶב), כַּבְּסֵנִי מֵעֲו‍ֹנִי;    וּמֵחַטָּאתִי טַהֲרֵנִי.
כִּי-פְשָׁעַי, אֲנִי אֵדָע;    וְחַטָּאתִי נֶגְדִּי תָמִיד.

תהלים.

יְחַלְּקוּ בְגָדַי לָהֶםוְעַללְבוּשִׁייַפִּילוּ גוֹרָל. תהלים.

את בגדי הכהן בורא עולם נתן לכהן לכהן לו, אתה לא יכול לקבל בגדי כהן. לכן על כהן אתה לא יכול לעשות פעולת ה- ALTALENA\נדנדה. אתה לא יכול לעלות מהורדת כהן.

עוצבת הפלדה.

כֹּהֲנָיו, בַּחֶרֶב נָפָלוּ;  וְאַלְמְנֹתָיו, לֹא תִבְכֶּינָה. תהלים.

כך שאם אתה מביא לקיבוץ שלך נחלאי (מגל וחרב) ושם אותו לעבוד ככובס של הכביסה המלוכלכת והממוספרת של חברי המשק, אתה אולי מצליח לגעול אותו, להפיל כהן בחרב, אך אתה לא נבנה ממנו, אתה לא מקבל את גורל הכהן.

הצבי

יְחַלְּקוּ בְגָדַי לָהֶםוְעַללְבוּשִׁייַפִּילוּ גוֹרָל. תהלים.

את בגדי הכהן בורא עולם נתן לכהן לכהן לו, אתה לא יכול לקבל בגדי כהן. לכן על כהן אתה לא יכול לעשות פעולת ה- ALTALENA\נדנדה. אתה לא יכול לעלות מהורדת כהן.

וְאַתָּ֡ה הַקְרֵ֣ב אֵלֶיךָ֩ אֶת־אַֽהֲרֹ֨ן אָחִ֜יךָ וְאֶת־בָּנָ֣יו אִתּ֗וֹ מִתּ֛וֹךְ בְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵ֖ל לְכַֽהֲנוֹ־לִ֑י אַֽהֲרֹ֕ן נָדָ֧ב וַֽאֲבִיה֛וּא אֶלְעָזָ֥ר וְאִֽיתָמָ֖ר בְּנֵ֥י אַֽהֲרֹֽן׃ וְעָשִׂ֥יתָ בִגְדֵי־קֹ֖דֶשׁ לְאַֽהֲרֹ֣ן אָחִ֑יךָ לְכָב֖וֹד וּלְתִפְאָֽרֶת׃ וְאַתָּ֗ה תְּדַבֵּר֙ אֶל־כָּל־חַכְמֵי־לֵ֔ב אֲשֶׁ֥ר מִלֵּאתִ֖יו ר֣וּחַ חָכְמָ֑ה וְעָשׂ֞וּ אֶת־בִּגְדֵ֧י אַֽהֲרֹ֛ן לְקַדְּשׁ֖וֹ לְכַֽהֲנוֹ־לִֽי׃ 

 וְאֵ֨לֶּה הַבְּגָדִ֜ים אֲשֶׁ֣ר יַֽעֲשׂ֗וּ חֹ֤שֶׁן וְאֵפוֹד֙ וּמְעִ֔יל וּכְתֹ֥נֶת תַּשְׁבֵּ֖ץ מִצְנֶ֣פֶת וְאַבְנֵ֑ט וְעָשׂ֨וּ בִגְדֵי־קֹ֜דֶשׁ לְאַֽהֲרֹ֥ן אָחִ֛יךָ וּלְבָנָ֖יו לְכַֽהֲנוֹ־לִֽי׃

בהמשך הפרק..

וְקִדַּשְׁתִּ֛י אֶת־אֹ֥הֶל מוֹעֵ֖ד וְאֶת־הַמִּזְבֵּ֑חַ וְאֶת־אַֽהֲרֹ֧ן וְאֶת־בָּנָ֛יו אֲקַדֵּ֖שׁ לְכַהֵ֥ן לִֽי׃ שמות- פרק שבעה עשר.

שני דברים ברורים,

בורא עולם הסמיך את משה להיות תופר בגדי הכהן ובורא עולם הוא שקידש את אהרן ובניו להיות לכהנים לו.

בעת הזו ברור לכל שאין “תופר מוסמך” וגם אם לקחת את הבגדים של הכהן, אתה צריך שבורא עולם יקדש אותך, עד שבורא עולם לא יקדש אותך אתה משול לפח ללא תוכן..

בְּהַדְרֵי-קֹדֶשׁ, מֵרֶחֶם מִשְׁחָר;    לְךָ, טַל יַלְדֻתֶיךָ.
נִשְׁבַּע יְהוָה, וְלֹא יִנָּחֵם–    אַתָּה-כֹהֵן לְעוֹלָם;
עַל-דִּבְרָתִי,    מַלְכִּי-צֶדֶק.
אֲדֹנָי עַל-יְמִינְךָ;    מָחַץ בְּיוֹם-אַפּוֹ מְלָכִים.
יָדִין בַּגּוֹיִם, מָלֵא גְוִיּוֹת;    מָחַץ רֹאשׁ, עַל-אֶרֶץ רַבָּה.
מִנַּחַל, בַּדֶּרֶךְ יִשְׁתֶּה;    עַל-כֵּן, יָרִים רֹאשׁ.

תהלים.

יען כי,

ברור לכולם מאיפה נובעת מחשבת הכהן ומאלה צינורות מנבא הכהן..

הבגדים של הכהן לא נקנים בעולם הזה, וגם לא יכולים להמכר בעולם הזה.

אלה בגדים שאתה לא יכול לקנות, כשאתה סופר כהן ומפיל אותו בחרב, הנפילה שלו לא מקיימת את העליה שלך ככהן.

יען כי, בורא עולם קובע מי יהיו כהניו.

דוד המלך שאמר-

יְחַלְּקוּ בְגָדַי לָהֶם; וְעַל-לְבוּשִׁי, יַפִּילוּ גוֹרָל.  וְאַתָּה יְהוָה, אַל-תִּרְחָק; אֱיָלוּתִי, לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה. הַצִּילָה מֵחֶרֶב נַפְשִׁי; תהלים.

לא היה כהן.

מי הצר האורב לי בדרך, מי המרעיל בארות נחמה- רחל המשוררת.

האנשים שחילקו את בגדיו של דוד היו אויביו ודוד נלחם באויבי יהוה.

אני טענת שגם האדם שהמשיל עצמו למשה ותפר לך בגדי כהן הוא חוטא בפני עצמו, אין לו אישור מבורא עולם לשים עצמו בנעליו של משה. כך הבגד שהוא תפר לך הוא בגד טמא .

אתה צריך להביך שבגדים ומלבושים הם רק משל השימוש בבגדים שאתה עושה הוא להפוך את המשל למעשה כישוף, למעשה מכשף.

וַיִּזְכֹּר יְמֵי-עוֹלָם, מֹשֶׁה עַמּוֹ; אַיֵּה הַמַּעֲלֵם מִיָּם, אֵת רֹעֵי צֹאנוֹ–אַיֵּה הַשָּׂם בְּקִרְבּוֹ, אֶת-רוּחַ קָדְשׁוֹ.  מוֹלִיךְ לִימִין מֹשֶׁה, זְרוֹעַ תִּפְאַרְתּוֹ; בּוֹקֵעַ מַיִם מִפְּנֵיהֶם, לַעֲשׂוֹת לוֹ שֵׁם עוֹלָם.

אותו הדבר עם יהודים, כשאתה מפיל אשמה על יהודים, זה לא אומר שאתה מקבל את גורל היהודים בכלל, בורא קבע איה תהיה רוחו, לא אתה. אתה לא יכול לקבוע איה תהיה רוחו של בורא עולם.

וְשָׁ֣כַנְתִּ֔י בְּת֖וֹךְ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל וְהָיִ֥יתִי לָהֶ֖ם לֵֽאלֹהִֽים׃ 

וְיָֽדְע֗וּ כִּ֣י אֲנִ֤י יְהוָה֙ אֱלֹ֣הֵיהֶ֔ם אֲשֶׁ֨ר הוֹצֵ֧אתִי אֹתָ֛ם מֵאֶ֥רֶץ מִצְרַ֖יִם לְשָׁכְנִ֣י בְתוֹכָ֑ם אֲנִ֖י יְהוָ֥ה אֱלֹֽהֵיהֶֽם׃ 

וַיִּזְכֹּר יְמֵי-עוֹלָם, מֹשֶׁה עַמּוֹ; אַיֵּה הַמַּעֲלֵם מִיָּם, אֵת רֹעֵי צֹאנוֹ–אַיֵּה הַשָּׂם בְּקִרְבּוֹ, אֶת-רוּחַ קָדְשׁוֹ.  מוֹלִיךְ לִימִין מֹשֶׁה, זְרוֹעַ תִּפְאַרְתּוֹ; בּוֹקֵעַ מַיִם מִפְּנֵיהֶם, לַעֲשׂוֹת לוֹ שֵׁם עוֹלָם.

אותו הדבר עם יהודים, כשאתה מפיל אשמה על יהודים, זה לא אומר שאתה מקבל את גורל היהודים בכלל, בורא קבע איה תהיה רוחו, לא אתה. אתה לא יכול לקבוע איה תהיה רוחו של בורא עולם.

.