תוכנית לימוד ולימודי תורה ותהלים לשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארצו.

חלוקת הפרשות היא מספר בראשית ועד ספר שופטים לקריאה במחזור של שנה. התהלים חולקו בהתאם לפי הסדר של תהלים ללא הכוונה להתאים את השירים לפרשה.

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה.  פרשת בְּרֵאשִׁ֖ית.   פרשת נֹ֕חַ. מקרא קודש לפי בחירה. מקרא קודש לפי בחירה.  פרשת לֶךְ־לְךָ֛ מֵֽאַרְצְךָ֥ וּמִמּֽוֹלַדְתְּךָ֖.
תהלים. תהלים- ל- פרשת בְּרֵאשִׁ֖ית. תהלים ל- פרשת נֹ֕חַ. תהלים ל- פרשת לֶךְ־לְךָ֛ מֵֽאַרְצְךָ֥ וּמִמּֽוֹלַדְתְּךָ֖.
לימודי חודש האביב בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארצו.

זה די מעניין שיש שימוש ממתושלח מזרע אנוש בשמות כמו או אותו הדבר כמו השמות של משך קין.ומלמך מזרע אנוש נולד נח שאיתו יש ראשית חדשה שמאוד מזכירה את מעשה בראשית אחרי שקין יצר את התֹ֨הוּ֙ וָבֹ֔הוּ ונח בא לנחם לאחר מעשה קיןניתן לראות את אותו הדבר עם אברהם שאחרי מעשה מגדל בבל ובלילת שפת בוני מגדל בבל שניתן להמשיל אותה לתֹ֨הוּ֙ וָבֹ֔הוּ שלאחריו באה ראשית חדשה עם אברם:

פרשת בראשית- תולדות. למידה בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארצו.

פרשת נח- למידה בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארצו- מעודכן.

פרשת לך לך- למידה בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארץ ישראל.

uman חידוש לכתובה – שנת שבעים לקוממיות העם היהודי בארצו.

וְכֹל אֲשֶׁר-יִגַּע עַל-פְּנֵי הַשָּׂדֶה, בַּחֲלַל-חֶרֶב אוֹ בְמֵת, אוֹ-בְעֶצֶם אָדָם, אוֹ בְקָבֶר–יִטְמָא, שִׁבְעַת יָמִים.

זאת אומרת שביום שהגעת לאומן ונגעת בקבר של ברסלב- אתה טמא לשבעה ימים על כל מה שמשתמע מכך.

יש דברים שאני לא מסכימה עם ברסלב, וזה בסדר, הוא לא אלהים והוא לא מורי ורבי, ברסלב מת. לצורך הענין ובאותו עניין- גם הרב עובדיה יוסף שהיה אהוב עלי במיוחד מרבני ישראל- מת. עובדיה לא היה מורי ורבי אך אהבתי הרבה דברים שהוא אמר, במיוחד האישור שהוא נתן על סמך למידה מהרב משה בן מיימון, שאפשר להתפלל תפילה יהודיה ביחד עם מוסלמים, כי המוסלמים מיחדים את האל נכונה. רב מת לא יכול להמשיך להיות מורי ורבי אם היה כזה. בעת הזאת רוב הרבנים בישראל לא יכולים להיות מורי ורבי כי הם לא מקבלים נשים לישיבות שלהם וקולי נחשב בקרב הרבה מהם- לערווה. אני לומדת לבד מהתורה.

הבדלה בין אדון אדם לאדון עולם- מאתר לימודי תורה של עת השלום.

חשוב מאוד שאדון אדם יבין שתפילת העבד לא מכוונת שנשמתו תובל לקבר הפתוח בקרבו של אדון אדם. לעתים אדון אדם ששכב את זכר משכבי אשה כדי לפתוח את הקרביים שלו, מדמה את הקרביים החלולים שלו ל- סיר. SIR.

ספירת העומר- שנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארצו.

בַּיָּמִים הָהֵםאֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל:  אִישׁ הַיָּשָׁר בְּעֵינָיויַעֲשֶׂהשופטים.

וַעֲשִׂיתֶםבְּיוֹם הֲנִיפְכֶם אֶתהָעֹמֶרכֶּבֶשׂ תָּמִים בֶּןשְׁנָתוֹ לְעֹלָהלַיהוָהוּמִנְחָתוֹ שְׁנֵי עֶשְׂרֹנִים סֹלֶת בְּלוּלָה בַשֶּׁמֶןאִשֶּׁה לַיהוָה–רֵיחַ נִיחֹחַוְנִסְכֹּה יַיִןרְבִיעִת הַהִיןוְלֶחֶם וְקָלִי וְכַרְמֶל לֹא תֹאכְלוּעַדעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה–עַד הֲבִיאֲכֶםאֶתקָרְבַּן אֱלֹהֵיכֶם חֻקַּת עוֹלָם לְדֹרֹתֵיכֶםבְּכֹל מֹשְׁבֹתֵיכֶםויקרא.

משמעאכילת החמץ מותרת לאחר הבאת הקורבןביום הנפת העומר ספירת העומר מתחילה לאחר הנפת העומר– משמע– לאחר השבת השנית ולא אחרי השבת הראשונה.

וּסְפַרְתֶּם לָכֶםמִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת, מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶםאֶתעֹמֶר הַתְּנוּפָה:  שֶׁבַע שַׁבָּתוֹתתְּמִימֹת תִּהְיֶינָהעַד מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִתתִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹםויקרא.

 תֹ֨הוּ֙ וָבֹ֔הוּ וְחֹ֖שֶׁךְ עַל־פְּנֵ֣י תְה֑וֹם. 

על פי השעון הנהוג בעולם הזה היום מחולק לעשרים וארבע שעות שראשית היום מתחילה בעת לילה בעת חושך.

על פי תורתנו הקדושה, בראשית היה תֹ֨הוּ֙ וָבֹ֔הוּ ולא היה אור והיה חושך. 

לאחר שבורא עולם ברא את האור החלה ספירת ימים על פי מועדי ערב ובוקר ועל פי הירח והשמש והאור והחושך.

ירושה.

כִּי אֵין-חֵלֶק לַלְוִיִּם בְּקִרְבְּכֶם, כִּי-כְהֻנַּת יְהוָה נַחֲלָתוֹ; יהושע.

ברור לכל שאת הכְהֻנַּה לא ירשו שבט הלוי מיעקב. ברור לכל שמנהיגי זרע יעקב , מנהיגי עם ישראל בכל הדורות שלאחר מכן לא יכולים למכור את נחלת הכהנים, כי לשבט הלוי אין נחלה בישראל כְהֻנַּת יְהוָה היא הנחלה של שבט הלוי ואין לכל ישראל חלק בה.

אברהם הוריש ליצחק את הבכורה, הברית והברכה.  זה היה שק הירושה שהיה לאברהם להוריש. כידוע לכל גם לעשו וגם לישמעאל עשו ברית מילה. יצחק הוריש הבכורה, הברית והברכה ליעקב.

ליצחק היה את אותו שק ירושה כמו לאברהם להוריש. אותו הדבר עם יעקב שהוריש לבניו את אותו שק ירושה שהוריש לו אביו.

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה. פרשת ל֔וֹט וְאַבְרָ֑ם. פרשת חַיֵּ֣י שָׂרָ֔ה– תֹּֽלְדֹ֥ת. פרשת וַיֵּצֵ֥א יַֽעֲקֹ֖ב.  פרשת וַיִּשְׁלַ֨ח יַֽעֲקֹ֖ב.
תהלים. תהלים ל-פרשת ל֔וֹט וְאַבְרָ֑ם. תהלים ל-פרשת חַיֵּ֣י שָׂרָ֔ה– תֹּֽלְדֹ֥ת. תהלים ל- פרשת וַיֵּצֵ֥א יַֽעֲקֹ֖ב. תהלים ל- פרשת וַיִּשְׁלַ֨ח יַֽעֲקֹ֖ב.

לימודי החודש השני.

פרשת לוט ואברם- לימודי החודש השני בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארץ ישראל.

וַיִּפְצַר־בָּ֣ם מְאֹ֔ד וַיָּסֻ֣רוּ אֵלָ֔יו וַיָּבֹ֖אוּ אֶל־בֵּית֑וֹ וַיַּ֤עַשׂ לָהֶם֙ מִשְׁתֶּ֔ה וּמַצּ֥וֹת אָפָ֖ה וַיֹּאכֵֽלוּ׃ בראשית- פרשת לוט ואברם.

מעניין הדבר שלוט אפה מצות למלאכים בעת יציאתו מסדום ולא ממצרים.

פרשת ויצא יעקב- לימודי שנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארץ ישראל.

וַתֹּ֣אמֶר אֶל־אָבִ֗יהָ אַל־יִ֨חַר֙ בְּעֵינֵ֣י אֲדֹנִ֔י כִּ֣י ל֤וֹא אוּכַל֙ לָק֣וּם מִפָּנֶ֔יךָ כִּי־דֶ֥רֶךְ נָשִׁ֖ים לִ֑י וַיְחַפֵּ֕שׂ וְלֹ֥א מָצָ֖א אֶת־הַתְּרָפִֽים׃

כִּי־דֶ֥רֶךְ נָשִׁ֖ים לִ֑י.

יפה לאמר בימי נידה- כי דרך נשים לי, הרבה יותר נכון מלאמר – אני במחזור.

נאמנות.

נִקְרָא לַנַּעֲרָ, וְנִשְׁאֲלָה, אֶת–פִּיהָ.

יש יהודית ויש יהודית.

פרשת חיי שרה- תולדות- לימודי החודש השני בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארץ ישראל.

וַיָּבֹ֧א אֱלֹהִ֛ים אֶל־אֲבִימֶ֖לֶךְ בַּֽחֲל֣וֹם הַלָּ֑יְלָה וַיֹּ֣אמֶר ל֗וֹ הִנְּךָ֥ מֵת֙ עַל־הָֽאִשָּׁ֣ה אֲשֶׁר־לָקַ֔חְתָּ וְהִ֖וא בְּעֻ֥לַת  בָּֽעַל׃

מפה אפשר ללמוד ששרה היתה  בְּעֻ֥לַת  בָּֽעַל.

וַיֹּאמֶר֩ אֵלָ֨יו הָֽאֱלֹהִ֜ים בַּֽחֲלֹ֗ם גַּ֣ם אָֽנֹכִ֤י יָדַ֨עְתִּי֙ כִּ֤י בְתָם־לְבָֽבְךָ֙ עָשִׂ֣יתָ זֹּ֔את וָֽאֶחְשֹׂ֧ךְ גַּם־אָֽנֹכִ֛י אֽוֹתְךָ֖  מֵֽחֲטוֹ־לִ֑י עַל־כֵּ֥ן לֹֽא־נְתַתִּ֖יךָ לִנְגֹּ֥עַ אֵלֶֽיהָ׃

ומשכב עם בְּעֻ֥לַת בָּֽעַל הוא חטא לבורא עולם.

דין חטא משכב עם בְּעֻ֥לַת בָּֽעַל הוא- מוות.

פרשת וישלח יעקב:

 

וַיָּ֧שֶׂם אֶת־הַשְּׁפָח֛וֹת וְאֶת־יַלְדֵיהֶ֖ן רִֽאשֹׁנָ֑ה וְאֶת־לֵאָ֤ה וִֽילָדֶ֨יהָ֙ אַֽחֲרֹנִ֔ים וְאֶת־רָחֵ֥ל וְאֶת־יוֹסֵ֖ף אַֽחֲרֹנִֽים׃ 

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה. פרשת יַעֲקֹ֔ב וְעֵשָׂ֖ו. מקרא קודש לפי בחירה. פרשת וַיֵּ֣שֶׁב יַֽעֲקֹ֔ב. פרשת מִקֵּ֖ץ.
תהלים. תהלים ל- פרשת יַעֲקֹ֔ב וְעֵשָׂ֖ו.   תהלים ל- פרשת וַיֵּ֣שֶׁב יַֽעֲקֹ֔ב. תהלים ל- פרשת מִקֵּ֖ץ.

לימודי החודש השלישי.

לימודי החודש השלישי.

נחלת הכהנים:

וְאַתֶּם תִּכְתְּבוּ אֶת-הָאָרֶץ, שִׁבְעָה חֲלָקִים, וַהֲבֵאתֶם אֵלַי, הֵנָּה; וְיָרִיתִי לָכֶם גּוֹרָל פֹּה, לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֵינוּ. כִּי אֵין-חֵלֶק לַלְוִיִּם בְּקִרְבְּכֶם, כִּי-כְהֻנַּת יְהוָה נַחֲלָתוֹ; יהושע.

כדי להבין מדוע אתה לא יכול לעשות החלפת גורל עם כהן.

תחשוב שיש לך בית חרושת ואתה רוצה לשכור מנהל שינהל לך את בית החרושת,  ברור לכל שאתה תקבע מי ינהל לך את בית החרושת. אתה תקבע מי יהיה האיש שתתן לו אישור חתימה לחתום על ה”צ’קים” לספקים.

תחשוב על כך שהבחור שמינית להיות מנהל של בית החרושת שלך מאס בתפקידו, לא רוצה לעבוד בשבילך יותר ותחשוב שהוא מציע את המשרה שלו למכירה ואז הוא מוכר את התפקיד שלו כמנהל עסקיך ב”מליון” וככה מתישב על כיסא המנהל בחור חדש שאתה לא מינית אותו והוא מתחיל לנהל את עסקייך וגם חותם על ה”צ’קים” לספקים.

פרשת יעקב ועשו- לימודי החודש השלישי בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארץ ישראל- בני השפחות.

וּבְנֵ֤י בִלְהָה֙ שִׁפְחַ֣ת רָחֵ֔ל דָּ֖ן וְנַפְתָּלִֽי׃

לִבְנֵי נַפְתָּלִי, יָצָא הַגּוֹרָל הַשִּׁשִּׁי–לִבְנֵי נַפְתָּלִי, לְמִשְׁפְּחֹתָם.  וַיְהִי גְבוּלָם, מֵחֵלֶף מֵאֵלוֹן בְּצַעֲנַנִּים וַאֲדָמִי הַנֶּקֶב וְיַבְנְאֵל–עַד-לַקּוּם; וַיְהִי תֹצְאֹתָיו, הַיַּרְדֵּן. וְשָׁב הַגְּבוּל יָמָּה אַזְנוֹת תָּבוֹר, וְיָצָא מִשָּׁם חוּקֹקָה; וּפָגַע בִּזְבֻלוּן מִנֶּגֶב, וּבְאָשֵׁר פָּגַע מִיָּם, וּבִיהוּדָה, הַיַּרְדֵּן מִזְרַח הַשָּׁמֶשׁ. וְעָרֵי, מִבְצָר–הַצִּדִּים צֵר, וְחַמַּת רַקַּת וְכִנָּרֶת. וַאֲדָמָה וְהָרָמָה, וְחָצוֹר. וְקֶדֶשׁ וְאֶדְרֶעִי, וְעֵין חָצוֹר.  וְיִרְאוֹן, וּמִגְדַּל-אֵל, חֳרֵם וּבֵית-עֲנָת, וּבֵית שָׁמֶשׁ:  עָרִים תְּשַׁע-עֶשְׂרֵה, וְחַצְרֵיהֶן.  זֹאת, נַחֲלַת מַטֵּה בְנֵי-נַפְתָּלִי–לְמִשְׁפְּחֹתָם:  הֶעָרִים, וְחַצְרֵיהֶן.

אפשר ללמוד שבני השפחות היו שווי זכויות.

ברור שאת הבכורה נותנים בהתאם לחוקי התורה.

אך מבחינה נחלה בישראל בני השפחות- שווים.

פרשת יעקב ועשו-לימודי החודש השלישי בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארץ ישראל-בנות כנען:

עוץ היא ארץ על שם זרע עשו:

אֵ֧לֶּה בְנֵֽי־עֵשָׂ֛ו וְאֵ֥לֶּה אַלּֽוּפֵיהֶ֖ם ה֥וּא אֱדֽוֹם׃ 

אֵ֤לֶּה בְנֵֽי־שֵׂעִיר֙ הַֽחֹרִ֔י יֹֽשְׁבֵ֖י הָאָ֑רֶץ לוֹטָ֥ן וְשׁוֹבָ֖ל וְצִבְע֥וֹן וַֽעֲנָֽה׃ וְדִשׁ֥וֹן וְאֵ֖צֶר וְדִישָׁ֑ן אֵ֣לֶּה אַלּוּפֵ֧י הַֽחֹרִ֛י בְּנֵ֥י שֵׂעִ֖יר בְּאֶ֥רֶץ אֱדֽוֹם׃

וְאֵ֥לֶּה בְנֵֽי־עֲנָ֖ה דִּשֹׁ֑ן וְאָהֳלִֽיבָמָ֖ה בַּת־עֲנָֽה׃ וְאֵ֖לֶּה בְּנֵ֣י דִישָׁ֑ן חֶמְדָּ֥ן וְאֶשְׁבָּ֖ן וְיִתְרָ֥ן וּכְרָֽן׃ אֵ֖לֶּה בְּנֵי־אֵ֑צֶר בִּלְהָ֥ן וְזַֽעֲוָ֖ן וַֽעֲקָֽן׃ אֵ֥לֶּה בְנֵֽי־דִישָׁ֖ן ע֥וּץ וַֽאֲרָֽן׃ פרשת יעקב ועשו.

צריך לחשוב מאיפה באה המילה דישון, במובן של דשן לאדמה. 

נקודות למחשבה.

צבעון- צבעים- THE WIZARD OF OZ.

somewhere over the rainbow blue bird fly.- judi garland – the wizard of oz.

פרשת וישב יעקב.

כִּ֤י אֶ֪לֶף שָׁנִ֡ים בְּֽעֵינֶ֗יךָ כְּי֣וֹם אֶ֭תְמוֹל כִּ֣י יַֽעֲבֹ֑ר וְאַשְׁמוּרָ֥ה בַלָּֽיְלָה׃ תהלים

בתהלים דוד הסביר שהזמן בשביל בני האדם הוא לא כמו בשביל בורא עולם. מה שנראה לנו זמן ארוך הוא כהרף עין בשביל בורא עולם.

זה כמו שיש עוד מערכת שמש יותר גדולה מהשמש שלנו ושהשמש שלנו היא חלק ממנה אך היא כמו הירח שלנו ביחס לשמש של החיים במערכת של השמש הגדולה יותר משלנוזאת אומרת שהקפה מלאה של השמש שלנו שהיא שנה בשבילנו היא כמו חודש בשביל החיים במערכת השמש הגדולה יותר ושהזמן של שנים עשר הקפות של השמש שלנו שווה להקפה אחת של השמש הגדולה יותר מהשמש שלנו וכשאנחנו חיים בכדור הארץ מה שנראה לנו כשנה נראה לחיים במערכת השמש הגדולה יותר משלנו כחודש.

פרשת מקץ:

פרשת מקץ:

וַיֹּ֨אמֶר יוֹסֵ֧ף אֶל־אֶחָ֛יו גְּשׁוּ־נָ֥א אֵלַ֖י וַיִּגָּ֑שׁוּ וַיֹּ֗אמֶר אֲנִי֙ יוֹסֵ֣ף אֲחִיכֶ֔ם אֲשֶׁר־מְכַרְתֶּ֥ם אֹתִ֖י מִצְרָֽיְמָה׃ וְעַתָּ֣ה ׀ אַל־תֵּעָ֣צְב֗וּ וְאַל־יִ֨חַר֙ בְּעֵ֣ינֵיכֶ֔ם כִּֽי־מְכַרְתֶּ֥ם אֹתִ֖י הֵ֑נָּה כִּ֣י לְמִֽחְיָ֔ה שְׁלָחַ֥נִי אֱלֹהִ֖ים לִפְנֵיכֶֽם׃ כִּי־זֶ֛ה שְׁנָתַ֥יִם הָֽרָעָ֖ב בְּקֶ֣רֶב הָאָ֑רֶץ וְעוֹד֙ חָמֵ֣שׁ שָׁנִ֔ים אֲשֶׁ֥ר אֵין־חָרִ֖ישׁ וְקָצִֽיר׃ וַיִּשְׁלָחֵ֤נִי אֱלֹהִים֙ לִפְנֵיכֶ֔ם לָשׂ֥וּם לָכֶ֛ם שְׁאֵרִ֖ית בָּאָ֑רֶץ וּלְהַֽחֲי֣וֹת לָכֶ֔ם לִפְלֵיטָ֖ה גְּדֹלָֽה׃ וְעַתָּ֗ה לֹֽא־אַתֶּ֞ם שְׁלַחְתֶּ֤ם אֹתִי֙ הֵ֔נָּה כִּ֖י הָֽאֱלֹהִ֑ים וַיְשִׂימֵ֨נִֽי לְאָ֜ב לְפַרְעֹ֗ה וּלְאָדוֹן֙ לְכָל־בֵּית֔וֹ וּמֹשֵׁ֖ל בְּכָל־אֶ֥רֶץ מִצְרָֽיִם׃ מַֽהֲרוּ֮ וַֽעֲל֣וּ אֶל־אָבִי֒ וַֽאֲמַרְתֶּ֣ם אֵלָ֗יו כֹּ֤ה אָמַר֙ בִּנְךָ֣ יוֹסֵ֔ף שָׂמַ֧נִי אֱלֹהִ֛ים לְאָד֖וֹן לְכָל־מִצְרָ֑יִם רְדָ֥ה אֵלַ֖י אַֽל־תַּעֲמֹֽד׃ וְיָֽשַׁבְתָּ֣ בְאֶֽרֶץ־גֹּ֗שֶׁן וְהָיִ֤יתָ קָרוֹב֙ אֵלַ֔י אַתָּ֕ה וּבָנֶ֖יךָ וּבְנֵ֣י בָנֶ֑יךָ וְצֹֽאנְךָ֥ וּבְקָֽרְךָ֖ וְכָל־אֲשֶׁר־לָֽךְ׃ וְכִלְכַּלְתִּ֤י אֹֽתְךָ֙ שָׁ֔ם כִּי־ע֛וֹד חָמֵ֥שׁ שָׁנִ֖ים רָעָ֑ב פֶּן־תִּוָּרֵ֛שׁ אַתָּ֥ה וּבֵֽיתְךָ֖ וְכָל־אֲשֶׁר־לָֽךְ׃ וְהִנֵּ֤ה עֵֽינֵיכֶם֙ רֹא֔וֹת וְעֵינֵ֖י אָחִ֣י בִנְיָמִ֑ין כִּי־פִ֖י הַֽמְדַבֵּ֥ר אֲלֵיכֶֽם׃ וְהִגַּדְתֶּ֣ם לְאָבִ֗י אֶת־כָּל־כְּבוֹדִי֙ בְּמִצְרַ֔יִם וְאֵ֖ת כָּל־אֲשֶׁ֣ר רְאִיתֶ֑ם וּמִֽהַרְתֶּ֛ם וְהֽוֹרַדְתֶּ֥ם אֶת־אָבִ֖י הֵֽנָּה׃
תהלים:

וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר.

שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף.

עִנּוּ בַכֶּבֶל רגליו [רַגְלוֹ] בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ.

עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יְהוָה צְרָפָתְהוּ.

שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ.

שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ.

לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם.

וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם.

הוֹי רָב אֶת יֹצְרוֹ חֶרֶשׂ אֶת חַרְשֵׂי אֲדָמָה הֲיֹאמַר חֹמֶר לְיֹצְרוֹ מַה תַּעֲשֶׂה וּפָעָלְךָ אֵין יָדַיִם לוֹ. הוֹי אֹמֵר לְאָב מַה תּוֹלִיד וּלְאִשָּׁה מַה תְּחִילִין.

כֹּה אָמַר יְהוָה קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל וְיֹצְרוֹ הָאֹתִיּוֹת שְׁאָלוּנִי עַל בָּנַי וְעַל פֹּעַל יָדַי תְּצַוֻּנִי. אָנֹכִי עָשִׂיתִי אֶרֶץ וְאָדָם עָלֶיהָ בָרָאתִי אֲנִי יָדַי נָטוּ שָׁמַיִם וְכָל צְבָאָם צִוֵּיתִי. אָנֹכִי הַעִירֹתִהוּ בְצֶדֶק וְכָל דְּרָכָיו אֲיַשֵּׁר הוּא יִבְנֶה עִירִי וְגָלוּתִי יְשַׁלֵּחַ לֹא בִמְחִיר וְלֹא בְשֹׁחַד אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. ישעיהו

בורא עולם הוא קדוש ישראל ויוצרו.

חשוב לזכור שבורא עולם אמר בתחילת הדרך לאברהם שזרעו יהיה בעבדות במצרים.

וַיְהִ֤י הַשֶּׁ֨מֶשׁ֙ לָב֔וֹא וְתַרְדֵּמָ֖ה נָֽפְלָ֣ה עַל־אַבְרָ֑ם וְהִנֵּ֥ה אֵימָ֛ה חֲשֵׁכָ֥ה גְדֹלָ֖ה נֹפֶ֥לֶת עָלָֽיו׃ וַיֹּ֣אמֶר לְאַבְרָ֗ם  יָדֹ֨עַ תֵּדַ֜ע כִּי־גֵ֣ר ׀ יִֽהְיֶ֣ה זַרְעֲךָ֗ בְּאֶ֨רֶץ֙ לֹ֣א לָהֶ֔ם וַֽעֲבָד֖וּם וְעִנּ֣וּ אֹתָ֑ם אַרְבַּ֥ע מֵא֖וֹת שָׁנָֽה׃ וְגַ֧ם אֶת־הַגּ֛וֹי אֲשֶׁ֥ר יַֽעֲבֹ֖דוּ דָּ֣ן אָנֹ֑כִי וְאַֽחֲרֵי־כֵ֥ן יֵֽצְא֖וּ בִּרְכֻ֥שׁ גָּדֽוֹל׃ וְאַתָּ֛ה תָּב֥וֹא אֶל־אֲבֹתֶ֖יךָ בְּשָׁל֑וֹם תִּקָּבֵ֖ר בְּשֵׂיבָ֥ה טוֹבָֽה׃ וְד֥וֹר רְבִיעִ֖י יָשׁ֣וּבוּ הֵ֑נָּה כִּ֧י לֹֽא־שָׁלֵ֛ם עֲו֥‍ֹן הָֽאֱמֹרִ֖י עַד־הֵֽנָּה׃ בראשית.

יוסף הבין שבורא עולם הוא שהביא אותו למצרים, ולא אחיו. אחיו רק היו הדרך והכלי להביא את בני ישראל למצרים בזמן רעב שיוסף שהגיע לפניהם דאג שיהיה להם מזון בשנות רעב.

מתוך המקום הזה ניתן ללמוד שגם הדרך שקיבל יעקב את הבכורה היתה ברצון הבורא.

להזכירכם, יעקב קנה ביושר את הבכורה הוא דרש בשפה ברורה את הבכורה ואף השביע את עשו כדי לקיים את העברת הבכורה.

חטאו של יעקב היה שהוא שיקר את אביו ועל כך הוא נענש. כמו שיעקב שיקר את אביו, לבן שיקר אותו ונתן לו את לאה במקום את רחל.

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה. .פרשת וַיִּסַּ֤ע יִשְׂרָאֵל֙. פרשת וַיְחִ֤י יַֽעֲקֹב֙. פרשת- וְאֵ֗לֶּה שְׁמוֹת֙. פרשת מוֹפֵ֑ת.
תהלים. תהלים ל- פרשת וַיִּסַּ֤ע יִשְׂרָאֵל֙. תהלים ל- פרשת וַיְחִ֤י יַֽעֲקֹב֙. תהלים ל- פרשת- וְאֵ֗לֶּה שְׁמוֹת֙. תהלים ל- פרשת מוֹפֵ֑ת.
לימודי החודש הרביעי- תוכנית לימוד:

פרשת ויסע ישראל.

וְהָיָה֙ בַּתְּבוּאֹ֔ת וּנְתַתֶּ֥ם חֲמִישִׁ֖ית לְפַרְעֹ֑ה וְאַרְבַּ֣ע הַיָּדֹ֡ת יִֽהְיֶ֣ה לָכֶם֩ לְזֶ֨רַע הַשָּׂדֶ֧ה וּֽלְאָכְלְכֶ֛ם וְלַֽאֲשֶׁ֥ר בְּבָֽתֵּיכֶ֖ם וְלֶֽאֱכֹ֥ל לְטַפְּכֶֽם׃

לאחר שיוסף קנה את נכסי העם המצרי, למעשה העם המצרי עבד במפעלים שהיו מפעלי מדינה. פרעה היה המלך של מצרים ויוסף קנה את כל מקנה העם ולכן העם המצרי הפך להיות כולו עובדי מדינה כמו שאומרים. לנוכח ידיעתינו כמה משלמים היום בעולם מיסים כמו מס הכנסה ומע”מ ומס רכוש ועוד כמה וכמה מיסים עקיפים, אני חושבת שיוסף היה מושל הגון לבקש עשרים אחוז מס וזאת כשברור לנו שלא היו עוד מיסים עקיפים שהוטלו על העם.

פרשת ואלה שמות- לימודים.

וַתֹּ֣אמֶר אֲחֹתוֹ֮ אֶל־בַּת־פַּרְעֹה֒ הַֽאֵלֵ֗ךְ וְקָרָ֤אתִי לָךְ֙ אִשָּׁ֣ה מֵינֶ֔קֶת מִ֖ן הָֽעִבְרִיֹּ֑ת וְתֵינִ֥ק לָ֖ךְ אֶת־הַיָּֽלֶד׃

וַתֹּֽאמֶר־לָ֥הּ בַּת־פַּרְעֹ֖ה לֵ֑כִי וַתֵּ֨לֶךְ֙ הָֽעַלְמָ֔ה וַתִּקְרָ֖א אֶת־אֵ֥ם הַיָּֽלֶד׃ וַתֹּ֧אמֶר לָ֣הּ בַּת־פַּרְעֹ֗ה הֵילִ֜יכִי אֶת־הַיֶּ֤לֶד הַזֶּה֙ וְהֵֽינִקִ֣הוּ לִ֔י וַֽאֲנִ֖י אֶתֵּ֣ן אֶת־שְׂכָרֵ֑ךְ וַתִּקַּ֧ח הָֽאִשָּׁ֛ה הַיֶּ֖לֶד וַתְּנִיקֵֽהוּ׃ פרשת ואלה שמות.

הילד הזה- משה.

וְחַנָּ֖ה לֹ֣א עָלָ֑תָה כִּֽיאָמְרָ֣ה לְאִישָׁ֗הּ עַ֣ד יִגָּמֵ֤ל הַנַּ֙עַר֙ וַהֲבִאֹתִ֗יו וְנִרְאָה֙ אֶתפְּנֵ֣י יְהוָ֔ה וְיָ֥שַׁב שָׁ֖ם עַדעוֹלָֽם:

וַיֹּ֣אמֶר לָהּ֩ אֶלְקָנָ֨ה אִישָׁ֜הּ עֲשִׂ֧י הַטּ֣וֹב בְּעֵינַ֗יִךְ שְׁבִי֙ עַדגָּמְלֵ֣ךְ אֹת֔וֹ אַ֛ךְ יָקֵ֥ם יְהוָ֖ה אֶתדְּבָר֑וֹ וַתֵּ֤שֶׁב הָֽאִשָּׁה֙ וַתֵּ֣ינֶק אֶתבְּנָ֔הּ עַדגָמְלָ֖הּ אֹתֽוֹ: שמואל.

הנער- שמואל.

פרשת ויחי יעקב.

כפי שאנו למדים מהתורה, הברכה והבכורה הועברו לבנים מהאב וזאת לפני מות האב. אני טוענת שאיש ששכב עם בעולת בעל ואיש ששכב את זכר משכבי אשה מגיע לימי זקנה, מגיע ריק כשאין לו מה לתת לילדיו. לילדיו אין מה להמשיך.

ברור לכל שבנימין נתניהו לא יכול להעביר לילדיו יהדות. ילדיו אינם נושאי משך הזרע של יהודי. אותו הדבר עם איש השוכב את זכר משכבי אשה.

שְׁמוֹת֙ – פרשת מוֹפֵ֑ת.

וַיֹּאמֶר מֶלֶךְ סְדֹם אֶל אַבְרָם תֶּן לִי הַנֶּפֶשׁ וְהָרְכֻשׁ קַח לָךְ: וַיֹּאמֶר אַבְרָם אֶל מֶלֶךְ סְדֹם הֲרִמֹתִי יָדִי אֶל יְהֹוָה אֵל עֶלְיוֹן קֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:בראשית.

וַיֹּ֤אמֶר אֵלָיו֙ מֹשֶׁ֔ה כְּצֵאתִי֙ אֶת־הָעִ֔יר אֶפְרֹ֥שׂ אֶת־כַּפַּ֖י אֶל־יְהוָ֑ה הַקֹּל֣וֹת יֶחְדָּל֗וּן וְהַבָּרָד֙ לֹ֣א יִֽהְיֶה־ע֔וֹד לְמַ֣עַן תֵּדַ֔ע כִּ֥י לַֽיהוָ֖ה הָאָֽרֶץ׃ פרשת מופת.

אָ֤ז נִבְהֲלוּ֙ אַלּוּפֵ֣י אֱד֔וֹם אֵילֵ֣י מוֹאָ֔ב יֹֽאחֲזֵ֖מוֹ רָ֑עַד נָמֹ֕גוּ כֹּ֖ל יֹֽשְׁבֵ֥י כְנָֽעַן׃  

תִּפֹּ֨ל עֲלֵיהֶ֤ם אֵימָ֨תָה֙ וָפַ֔חַד בִּגְדֹ֥ל זְרֽוֹעֲךָ֖ יִדְּמ֣וּ כָּאָ֑בֶן עַד־ יַֽעֲבֹ֤ר עַמְּךָ֙ יְהוָ֔ה עַֽד־יַעֲבֹ֖ר עַם־ז֥וּ קָנִֽיתָ׃ פרשת מופת.

בטרם עת. בטרם קיץ.

לימודים מספר שמואל:

 למי היה נאמן- נאמן. לימודים מספר שמואל.

וַהֲקִימֹתִ֥י לִי֙ כֹּהֵ֣ן נֶאֱמָ֔ן כַּאֲשֶׁ֛ר בִּלְבָבִ֥י וּבְנַפְשִׁ֖י יַעֲשֶׂ֑ה וּבָנִ֤יתִי לוֹ֙ בַּ֣יִת נֶאֱמָ֔ן וְהתְהַלֵּ֥ךְ לִפְנֵֽי-מְשִׁיחִ֖י כָּל-הַיָּמִֽים:
וְהָיָ֗ה כָּל-הַנּוֹתָר֙ בְּבֵ֣יתְךָ֔ יָבוֹא֙ לְהִשְׁתַּחֲוֹ֣ת ל֔וֹ לַאֲג֥וֹרַת כֶּ֖סֶף וְכִכַּר-לָ֑חֶם וְאָמַ֗ר סְפָחֵ֥נִי נָ֛א אֶל-אַחַ֥ת הַכְּהֻנּ֖וֹת לֶאֱכֹ֥ל פַּת-לָֽחֶם: שמואל.

“נאמן לחץ – והלשכה התקפלה: ורדה אלשיך תמשיך לשפוט
שופטת המחוזי בת”א ורדה אלשיך תמשיך בכהונתה השיפוטית עד לפרישתה, לא תועמד לדין משמעתי ולא תעמוד להדחה בוועדה לבחירת שופטים –” גלובס. 31.8.2012 לפי הספורות הנוצריות.

מעט אחרי:

“קצת יותר משנה לאחר שהחל המשא-ומתן להסדר חוב בדלק נדל”ן שבשליטת יצחק תשובה,
אישרה היום (ה’) השופטת ורדה אלשיך באופן סופי את ההסדר בגין חוב-עתק של 2.15 מיליארד שקל.” גלובס 27.9.2012 לפי הספורות הנוצריות.

חיל רגלים לאחר כתישה- למידה מספר שמואל.

וַיְהִ֤י שְׁמוּאֵל֙ מַעֲלֶ֣ה הָעוֹלָ֔ה וּפְלִשְׁתִּ֣ים נִגְּשׁ֔וּ לַמִּלְחָמָ֖ה בְּיִשְׂרָאֵ֑ל וַיַּרְעֵ֣ם יְהוָ֣ה | בְּקוֹלגָּ֠דוֹל בַּיּ֨וֹם הַה֤וּא עַלפְּלִשְׁתִּים֙ וַיְהֻמֵּ֔ם וַיִּנָּגְפ֖וּ לִפְנֵ֥י יִשְׂרָאֵֽל:

וַיֵּ֨צְא֜וּ אַנְשֵׁ֤י יִשְׂרָאֵל֙ מִןהַמִּצְפָּ֔ה וַֽיִּרְדְּפ֖וּ אֶתפְּלִשְׁתִּ֑ים וַיַּכּ֕וּם עַדמִתַּ֖חַת לְבֵ֥ית כָּֽר: וַיִּקַּ֨ח שְׁמוּאֵ֜ל אֶ֣בֶן אַחַ֗ת וַיָּ֤שֶׂם בֵּֽיןהַמִּצְפָּה֙ וּבֵ֣ין הַשֵּׁ֔ן וַיִּקְרָ֥א אֶתשְׁמָ֖הּ אֶ֣בֶן הָעָ֑זֶר וַיֹּאמַ֕ר עַדהֵ֖נָּה עֲזָרָ֥נוּ יְהוָֽה: שמואל.

זה בדיוק כמו במלחמה שאתה מפציץ תחילה עם מטוסים ורק אחרי הכתישה אתה מכניס את חיל הרגלים.

אני רוצה לראות את נפילת שני הלווינים של אלוביץ’ ככתישה תחילה ואת המשטרה כחיל הרגלים שנכנס לאחר הכתישה לעצור את אלוביץ’ ונתניהו.

 שָׁבִים֙ אֶל–יְהוָ֔ה: למידה מספר שמואל.

וַיֹּ֣אמֶר שְׁמוּאֵ֗ל אֶלכָּלבֵּ֣ית יִשְׂרָאֵל֮ לֵאמֹר֒ אִםבְּכָללְבַבְכֶ֗ם אַתֶּ֤ם שָׁבִים֙ אֶליְהוָ֔ה הָסִ֜ירוּ אֶתאֱלֹהֵ֧י הַנֵּכָ֛ר מִתּוֹכְכֶ֖ם וְהָעַשְׁתָּר֑וֹת וְהָכִ֨ינוּ לְבַבְכֶ֤ם אֶליְהוָה֙ וְעִבְדֻ֣הוּ לְבַדּ֔וֹ וְיַצֵּ֥ל אֶתְכֶ֖ם מִיַּ֥ד פְּלִשְׁתִּֽים: וַיָּסִ֙ירוּ֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל אֶתהַבְּעָלִ֖ים וְאֶתהָעַשְׁתָּרֹ֑ת וַיַּעַבְד֥וּ אֶתיְהוָ֖ה לְבַדּֽוֹ:

וַיֹּ֣אמֶר שְׁמוּאֵ֔ל קִבְצ֥וּ אֶתכָּליִשְׂרָאֵ֖ל הַמִּצְפָּ֑תָה וְאֶתְפַּלֵּ֥ל בַּעַדְכֶ֖ם אֶליְהוָֽה:

וַיִּקָּבְצ֣וּ הַ֠מִּצְפָּתָה וַיִּֽשְׁאֲבוּמַ֜יִם וַֽיִּשְׁפְּכ֣וּ | לִפְנֵ֣י יְהוָ֗ה וַיָּצ֙וּמוּ֙ בַּיּ֣וֹם הַה֔וּא וַיֹּ֣אמְרוּ שָׁ֔ם חָטָ֖אנוּ לַיהוָ֑ה וַיִּשְׁפֹּ֧ט שְׁמוּאֵ֛ל אֶתבְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵ֖ל בַּמִּצְפָּֽה: שמואל.

כִּי אֲנִי יְהוָה לֹא שָׁנִיתִי וְאַתֶּם בְּנֵי יַעֲקֹב לֹא כְלִיתֶם: לְמִימֵי אֲבֹתֵיכֶם סַרְתֶּם מֵחֻקַּי וְלֹא שְׁמַרְתֶּם שׁוּבוּ אֵלַי וְאָשׁוּבָה אֲלֵיכֶם אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת וַאֲמַרְתֶּם בַּמֶּה נָשׁוּב: הֲיִקְבַּע אָדָם אֱלֹהִים כִּי אַתֶּם קֹבְעִים אֹתִי וַאֲמַרְתֶּם בַּמֶּה קְבַעֲנוּךָ הַמַּעֲשֵׂר וְהַתְּרוּמָה:  מלאכי.

מִשְׁפַּ֣ט הַמֶּ֔לֶךְ- לימודים מספר שמואל.

וַיֹּ֣אמֶר שְׁמוּאֵ֔ל אֵ֖ת כָּלדִּבְרֵ֣י יְהוָ֑ה אֶלהָעָ֕ם הַשֹּׁאֲלִ֥ים מֵאִתּ֖וֹ מֶֽלֶךְ: וַיֹּ֕אמֶר זֶ֗ה יִֽהְיֶה֙ מִשְׁפַּ֣ט הַמֶּ֔לֶךְ אֲשֶׁ֥ר יִמְלֹ֖ךְ עֲלֵיכֶ֑ם אֶתבְּנֵיכֶ֣ם יִקָּ֗ח וְשָׂ֥ם לוֹ֙ בְּמֶרְכַּבְתּ֣וֹ וּבְפָרָשָׁ֔יו וְרָצ֖וּ לִפְנֵ֥י מֶרְכַּבְתּֽוֹ: וְלָשׂ֣וּם ל֔וֹ שָׂרֵ֥י אֲלָפִ֖ים וְשָׂרֵ֣י חֲמִשִּׁ֑ים וְלַחֲרֹ֤שׁ חֲרִישׁוֹ֙ וְלִקְצֹ֣ר קְצִיר֔וֹ וְלַעֲשׂ֥וֹת כְּלֵֽימִלְחַמְתּ֖וֹ וּכְלֵ֥י רִכְבּֽוֹ:וְאֶתבְּנוֹתֵיכֶ֖ם יִקָּ֑ח לְרַקָּח֥וֹת וּלְטַבָּח֖וֹת וּלְאֹפֽוֹת:וְאֶתשְׂ֠דֽוֹתֵיכֶם וְאֶתכַּרְמֵיכֶ֧ם וְזֵיתֵיכֶ֛ם הַטּוֹבִ֖ים יִקָּ֑ח וְנָתַ֖ן לַעֲבָדָֽיו: שמואל.

“”אחרי החשיפה במהדורה המרכזית לפיה במשרד הבינוי מקצים דירות שנועדו לנזקקים לעמותות דתיות המזוהות עם הבית היהודי,
במערכת הפוליטית תוקפים את שר הבינוי: “הוא מספסר בדירות”, האשים ח”כ גילאון. לפיד: “בבית היהודי מצאו פתרון קסם – פשוט מחלקים דירות לחברים על חשבונכם”. ערוץ 2\רוטר.

תפילת חנה.

דוד המלך השאיל מתפילת חנה. דוד המלך התפלל כתפילת חנה כפי שאנחנו מתפללים בעזרת תפילת דוד.

אתה לא יכול לאמר שקול של נשים יהודיות- ערווה.

פיענוח צופן דה ווינצ’י.
החרב המתהפכת- עבדות. החרב המתהפכת. החרב המתהפכת- שפה. החרב המתהפכת- כהנים. החרב המתהפכת- מי הוא יהודי ומי היא יהודיה.

ומה אני אומרת,

אפילו שיהודית יובל RECKA-NATI הורידה מהמשקל 10 – היא עוד שמנה.

זה בדיוק כמו שאתה משווה את אשמת סחר בגראס לסחר ב- LSD.

בדיוק כמו שאתה שם את העבדים הזרים במקומות עניים בדרך שיוצרת עימות בין עני יותר לעני פחות ובכך אתה מפיל עני פחות באשמות של עשירים שחטאו בעת הקודמת לעניים שהם פחות עניים מהעובדים הזרים.

לכן היה חשוב לשבור לך את הקסם, ולהסביר שמי שיוצר את העוני של העני יותר, הוא לא העני פחות. העשיר הוא האדם שמשלם שכר עוני לעובד הזר. כך שלא נכון להאשים את העני פחות באשמת עוניו של העני יותר.

כי כמו במקרה של העשירה שהפחיתה 10 ועוֹדֶנָּה עשירה,

כך גם העני שהעלה 20, עוֹדֶנּוּ עני.

.

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה.  פרשת כָּל־הַדְּבָרִ֥ים הָאֵ֖לֶּה. פרשת  תְּרוּמָ֑ה.

פרשת וַיַּקְהֵ֣ל.

 פרשת פְקוּדֵ֤י הַמִּשְׁכָּן֙. פרשת וַיִּקְרָא- צַו- שְּׁמִינִי.  פרשת הַטָּמֵא וְהַטָּהֹר.
תהלים. תהלים ל- פרשת כָּל־הַדְּבָרִ֥ים הָאֵ֖לֶּה. תהלים ל-פרשת  תְּרוּמָ֑ה. פרשת וַיַּקְהֵ֣ל. תהלים ל- פרשת פְקוּדֵ֤י הַמִּשְׁכָּן֙. תהלים ל- פרשת וַיִּקְרָא- צַו- שְּׁמִינִי. תהלים ל-  פרשת הַטָּמֵא וְהַטָּהֹר.

לימודי החודש החמישי.

פרשת הטמא והטהור.

וְאִשָּׁה֙ כִּי-תִֽהְיֶ֣ה זָבָ֔ה דָּ֛ם יִהְיֶ֥ה זֹבָ֖הּ בִּבְשָׂרָ֑הּ שִׁבְעַ֤ת יָמִים֙ תִּהְיֶ֣ה בְנִדָּתָ֔הּ וְכָל-הַנֹּגֵ֥עַ בָּ֖הּ יִטְמָ֥א עַד-הָעָֽרֶב:  וְכֹל֩ אֲשֶׁ֨ר תִּשְׁכַּ֥ב עָלָ֛יו בְּנִדָּתָ֖הּ יִטְמָ֑א וְכֹ֛ל אֲשֶׁר-תֵּשֵׁ֥ב עָלָ֖יו יִטְמָֽא: וְכָל-הַנֹּגֵ֖עַ בְּמִשְׁכָּבָ֑הּ יְכַבֵּ֧ס בְּגָדָ֛יו וְרָחַ֥ץ בַּמַּ֖יִם וְטָמֵ֥א עַד-הָעָֽרֶב:  וְכָ֨ל-הַנֹּגֵ֔עַ בְּכָל-כְּלִ֖י אֲשֶׁר-תֵּשֵׁ֣ב עָלָ֑יו יְכַבֵּ֧ס בְּגָדָ֛יו וְרָחַ֥ץ בַּמַּ֖יִם וְטָמֵ֥א עַד-הָעָֽרֶב: וְאִ֨ם עַֽל-הַמִּשְׁכָּ֜ב ה֗וּא א֧וֹ עַֽל-הַכְּלִ֛י אֲשֶׁר-הִ֥וא ישֶֽׁבֶת-עָלָ֖יו בְּנָגְעוֹ-ב֑וֹ יִטְמָ֖א עַד-הָעָֽרֶב:  וְאִ֡ם שָׁכֹב֩ יִשְׁכַּ֨ב אִ֜ישׁ אֹתָ֗הּ וּתְהִ֤י נִדָּתָהּ֙ עָלָ֔יו וְטָמֵ֖א שִׁבְעַ֣ת יָמִ֑ים וְכָל-הַמִּשְׁכָּ֛ב אֲשֶׁר-יִשְׁכַּ֥ב עָלָ֖יו יִטְמָֽא:

וְאִ֡ם שָׁכֹב֩ יִשְׁכַּ֨ב אִ֜ישׁ אֹתָ֗הּ וּתְהִ֤י נִדָּתָהּ֙ עָלָ֔יו וְטָמֵ֖א שִׁבְעַ֣ת יָמִ֑ים וְכָל-הַמִּשְׁכָּ֛ב אֲשֶׁר-יִשְׁכַּ֥ב עָלָ֖יו יִטְמָֽא:  

זאת אומרת שאדם ששכב עם אשה הוא לא רק טמא שבעת ימים, הוא גם מטמא.

נשמת חיים- תהלים לקריאה עם פרשת ויקרא-צו-שמיני.

לֵ֣ב טָ֭הוֹר בְּרָא-לִ֣י אֱלֹהִ֑ים וְר֥וּחַ נָ֝כ֗וֹן חַדֵּ֥שׁ בְּקִרְבִּֽי: אַל-תַּשְׁלִיכֵ֥נִי מִלְּפָנֶ֑יךָ וְר֥וּחַ קָ֝דְשְׁךָ֗ אַל-תִּקַּ֥ח מִמֶּֽנִּי:  תהלים.

וַיִּזְכֹּר יְמֵי-עוֹלָם, מֹשֶׁה עַמּוֹ; אַיֵּה הַמַּעֲלֵם מִיָּם, אֵת רֹעֵי צֹאנוֹ–אַיֵּה הַשָּׂם בְּקִרְבּוֹ, אֶת-רוּחַ קָדְשׁוֹ.  ישעיהו.

וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּֽוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּֽם: ויקרא.

כַּח֛וֹל אֲשֶׁ֥ר עַל-שְׂפַֽת-הַיָּ֖ם- למידה מספר שמואל.

שְׁלֹשִׁ֨ים אֶ֤לֶף רֶ֙כֶב֙ וְשֵׁ֤שֶׁת אֲלָפִים֙ פָּרָשִׁ֔ים וְעָ֕ם כַּח֛וֹל אֲשֶׁ֥ר עַלשְׂפַֽתהַיָּ֖ם לָרֹ֑ב וַֽיַּעֲלוּ֙ וַיַּחֲנ֣וּ בְמִכְמָ֔שׂ קִדְמַ֖ת בֵּ֥ית אָֽוֶן:

שְׁמוֹת֙ – פרשת מוֹפֵ֑ת.

שמות- פרשת כָּל־הַדְּבָרִ֥ים הָאֵ֖לֶּה.

שאלה:

וַיֹּ֣אמֶר מֹשֶׁ֗ה לֹ֤א נָכוֹן֙ לַֽעֲשׂ֣וֹת כֵּ֔ן כִּ֚י תּֽוֹעֲבַ֣ת מִצְרַ֔יִם נִזְבַּ֖ח לַֽיהוָ֣ה אֱלֹהֵ֑ינוּ הֵ֣ן נִזְבַּ֞ח אֶת־תּֽוֹעֲבַ֥ת מִצְרַ֛יִם לְעֵֽינֵיהֶ֖ם וְלֹ֥א יִסְקְלֻֽנוּ׃ דֶּ֚רֶךְ שְׁלֹ֣שֶׁת יָמִ֔ים נֵלֵ֖ךְ בַּמִּדְבָּ֑ר וְזָבַ֨חְנוּ֙ לַֽיהוָ֣ה אֱלֹהֵ֔ינוּ כַּֽאֲשֶׁ֖ר יֹאמַ֥ר אֵלֵֽינוּ׃ שמות.

מענין הדבר שמדידת אורך הדרך נמדדה בימים שצריך ללכת אותה.

תשובה:

וַיֵּ֧רֶד מֹשֶׁ֛ה מִן־הָהָ֖ר אֶל־הָעָ֑ם וַיְקַדֵּשׁ֙ אֶת־הָעָ֔ם וַֽיְכַבְּס֖וּ שִׂמְלֹתָֽם׃ וַיֹּ֨אמֶר֙ אֶל־הָעָ֔ם הֱי֥וּ נְכֹנִ֖ים לִשְׁלֹ֣שֶׁת יָמִ֑ים אַֽל־תִּגְּשׁ֖וּ אֶל־אִשָּֽׁה׃ 

וַיְהִי֩ בַיּ֨וֹם הַשְּׁלִישִׁ֜י בִּֽהְיֹ֣ת הַבֹּ֗קֶר וַיְהִי֩ קֹלֹ֨ת וּבְרָקִ֜ים וְעָנָ֤ן כָּבֵד֙ עַל־הָהָ֔ר וְקֹ֥ל שֹׁפָ֖ר חָזָ֣ק מְאֹ֑ד וַיֶּֽחֱרַ֥ד כָּל־הָעָ֖ם אֲשֶׁ֥ר בַּֽמַּחֲנֶֽה:

 שמות- פרשת תרומה.

וְהִלְבַּשְׁתָּ֤ אֹתָם֙ אֶתאַֽהֲרֹ֣ן אָחִ֔יךָ וְאֶתבָּנָ֖יו אִתּ֑וֹ וּמָֽשַׁחְתָּ֙ אֹתָ֜ם וּמִלֵּאתָ֧ אֶתיָדָ֛ם וְקִדַּשְׁתָּ֥ אֹתָ֖ם וְכִֽהֲנוּ לִֽי: וַֽעֲשֵׂ֤ה לָהֶם֙ מִכְנְסֵיבָ֔ד לְכַסּ֖וֹת בְּשַׂ֣ר עֶרְוָ֑ה מִמָּתְנַ֥יִם וְעַדיְרֵכַ֖יִם יִֽהְיֽוּוְהָיוּ֩ עַלאַֽהֲרֹ֨ן וְעַלבָּנָ֜יו בְּבֹאָ֣ם | אֶלאֹ֣הֶל מוֹעֵ֗ד א֣וֹ בְגִשְׁתָּ֤ם אֶלהַמִּזְבֵּ֨חַ֙ לְשָׁרֵ֣ת בַּקֹּ֔דֶשׁ וְלֹֽאיִשְׂא֥וּ עָוֹ֖ן וָמֵ֑תוּ חֻקַּ֥ת עוֹלָ֛ם ל֖וֹ וּלְזַרְע֥וֹ אַֽחֲרָֽיו: שמות.

צריך לחשוב אם הבשר של גבר מיְרֵכַ֖יִם ועד מָּתְנַ֥יִם נחשב לעֶרְוָ֑ה בכל מקרה, או רק במקום קדוש כמו אוהל מועד או כשנגשים למזבח. כי אם הבשר מִמָּתְנַ֥יִם וְעַדיְרֵכַ֖יִם הוא בשר עֶרְוָ֑ה, אז כשאב ובן הולכים לים אז הבן מגלה את עֶרְוַת האב והאב מגלה את עֶרְוַת בנו.

להמשך קריאה…

שמות- פרשת ויקהל.

וַיֹּ֗אמֶר הִנֵּ֣ה אָֽנֹכִי֮ כֹּרֵ֣ת בְּרִית֒ נֶ֤גֶד כָּֽל־עַמְּךָ֙ אֶֽעֱשֶׂ֣ה נִפְלָאֹ֔ת אֲשֶׁ֛ר לֹֽא־נִבְרְא֥וּ בְכָל־הָאָ֖רֶץ וּבְכָל־הַגּוֹיִ֑ם וְרָאָ֣ה כָל־הָ֠עָם אֲשֶׁר־אַתָּ֨ה בְקִרְבּ֜וֹ אֶת־מַֽעֲשֵׂ֤ה יְהוָה֙ כִּֽי־נוֹרָ֣א ה֔וּא אֲשֶׁ֥ר אֲנִ֖י עֹשֶׂ֥ה עִמָּֽךְ׃

ברור שמשה לא חטא את חטא העגל ובכל זאת משה לא הוציא עצמו מהעם שביקש שבורא עולם יסלח לעם.

תהלים לפרשת הטמא והטהור.

שעירים- פרשת ויקרא-צו-שמיני.

וְהֵבִיא קָרְבָּנוֹ שְׂעִירַת עִזִּים תְּמִימָה נְקֵבָה עַל חַטָּאתוֹ אֲשֶׁר חָטָא: 

כתוב-

שְׂעִירַת עִזִּים.

ולא כתוב –

שְׂעִירַת אָדָם.

אם תגיד שהמזרחים הם אינם בני ובנות אדם יען כי אבותיך אמרו לך שאנחנו שווערצע חיעז או שווערצע חיהס, אז אומר לך שאתה ואבותיך- שקרנים.

כְּצֹאן קָדָשִׁים כְּצֹאן יְרוּשָׁלִַם בְּמוֹעֲדֶיהָ כֵּן תִּהְיֶינָה הֶעָרִים הֶחֳרֵבוֹת מְלֵאוֹת צֹאן אָדָם וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְהוָה: ספר יחזקאל.

משה השליח- פרשת כָּל־הַדְּבָרִ֥ים הָאֵ֖לֶּה:

וּמֹשֶׁ֥ה עָלָ֖ה אֶל־הָֽאֱלֹהִ֑ים וַיִּקְרָ֨א אֵלָ֤יו יְהוָה֙ מִן־הָהָ֣ר לֵאמֹ֔ר כֹּ֤ה תֹאמַר֙ לְבֵ֣ית יַֽעֲקֹ֔ב וְתַגֵּ֖יד לִבְנֵ֥י יִשְׂרָאֵֽל׃

אַתֶּ֣ם רְאִיתֶ֔ם אֲשֶׁ֥ר עָשִׂ֖יתִי לְמִצְרָ֑יִם וָֽאֶשָּׂ֤א אֶתְכֶם֙ עַל־כַּנְפֵ֣י נְשָׁרִ֔ים וָֽאָבִ֥א אֶתְכֶ֖ם אֵלָֽי׃ וְעַתָּ֗ה אִם־שָׁמ֤וֹעַ תִּשְׁמְעוּ֙ בְּקֹלִ֔י וּשְׁמַרְתֶּ֖ם אֶת־בְּרִיתִ֑י וִֽהְיִ֨יתֶם לִ֤י סְגֻלָּה֙ מִכָּל־הָ֣עַמִּ֔ים כִּי־לִ֖י כָּל־הָאָֽרֶץ׃ וְאַתֶּ֧ם תִּֽהְיוּ־לִ֛י מַמְלֶ֥כֶת כֹּֽהֲנִ֖ים וְג֣וֹי קָד֑וֹשׁ אֵ֚לֶּה הַדְּבָרִ֔ים אֲשֶׁ֥ר תְּדַבֵּ֖ר אֶל־בְּנֵ֥י יִשְׂרָאֵֽל׃ 

 שמות- פרשת תרומה נושאים למחשבה.

אֹ֣רֶךְ הֶֽחָצֵר֩ מֵאָ֨ה בָֽאַמָּ֜ה וְרֹ֣חַב ׀ חֲמִשִּׁ֣ים בַּֽחֲמִשִּׁ֗ים וְקֹמָ֛ה חָמֵ֥שׁ אַמּ֖וֹת שֵׁ֣שׁ מָשְׁזָ֑ר וְאַדְנֵיהֶ֖ם נְחֹֽשֶׁת׃ לְכֹל֙ כְּלֵ֣י הַמִּשְׁכָּ֔ן בְּכֹ֖ל עֲבֹֽדָת֑וֹ וְכָל־יְתֵֽדֹתָ֛יו וְכָל־יִתְדֹ֥ת הֶֽחָצֵ֖ר נְחֹֽשֶׁת׃

וַיְדַבֵּ֥ר יְהוָ֖ה אֶל־מֹשֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר׃ וְעָשִׂ֜יתָ כִּיּ֥וֹר נְחֹ֛שֶׁת וְכַנּ֥וֹ נְחֹ֖שֶׁת לְרָחְצָ֑ה וְנָֽתַתָּ֣ אֹת֗וֹ בֵּֽין־אֹ֤הֶל מוֹעֵד֙ וּבֵ֣ין הַמִּזְבֵּ֔חַ וְנָֽתַתָּ֥ שָׁ֖מָּה מָֽיִם׃ וְרָֽחֲצ֛וּ אַֽהֲרֹ֥ן וּבָנָ֖יו מִמֶּ֑נּוּ אֶת־יְדֵיהֶ֖ם וְאֶת־רַגְלֵיהֶֽם׃ בְּבֹאָ֞ם אֶל־אֹ֧הֶל מוֹעֵ֛ד יִרְחֲצוּ־מַ֖יִם וְלֹ֣א יָמֻ֑תוּ א֣וֹ בְגִשְׁתָּ֤ם אֶל־הַמִּזְבֵּ֨חַ֙ לְשָׁרֵ֔ת לְהַקְטִ֥יר אִשֶּׁ֖ה לַֽיהוָֽה׃ וְרָֽחֲצ֛וּ יְדֵיהֶ֥ם וְרַגְלֵיהֶ֖ם וְלֹ֣א יָמֻ֑תוּ וְהָֽיְתָ֨ה לָהֶ֧ם חָק־עוֹלָ֛ם ל֥וֹ וּלְזַרְע֖וֹ לְדֹֽרֹתָֽם׃

תהלים לפרשת ויקהל.

שמות- פרשת פְקוּדֵ֤י הַמִּשְׁכָּן֙.

וּמָֽשַׁחְתָּ֣ אֹתָ֗ם כַּֽאֲשֶׁ֤ר מָשַׁ֨חְתָּ֙ אֶת־אֲבִיהֶ֔ם וְכִֽהֲנ֖וּ לִ֑י וְ֠הָֽיְתָה לִֽהְיֹ֨ת לָהֶ֧ם מָשְׁחָתָ֛ם לִכְהֻנַּ֥ת עוֹלָ֖ם לְדֹֽרֹתָֽם׃ 

וַיַּ֖עַשׂ מֹשֶׁ֑ה כְּ֠כֹל אֲשֶׁ֨ר צִוָּ֧ה יְהוָ֛ה אֹת֖וֹ כֵּ֥ן עָשָֽׂה׃  

אני טוענת שאתה לא יכול להשתמש בעת הזאת באדם בשם משה שלא ראה את בורא עולם פנים מול פנים למשוח אדם שאינו כהן לכְהֻנַּ֥ה. בורא עולם ציווה על משה למשוח את אחיו אַהֲרֹן֙ ובניו לכְהֻנַּ֥ה. אתה צריך ציווי מבורא עולם למשוח את האדם שבחר בורא עולם לִכְהֻנַּ֥ת עוֹלָ֖ם לְדֹֽרֹתָֽם׃

.

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה.  פרשת הַכַּפֹּרֶת. פרשת קְדשִׁים.  פרשת בְּהַר סִינַי.  פרשת הַפְּקֻדִ֡ים. פרשת הַמִּנְחָה֙-בְּהַעֲלֹֽתְךָ֙.
תהלים. תהלים ל-  פרשת הַכַּפֹּרֶת. פרשת קְדשִׁים. תהלים ל-  פרשת בְּהַר סִינַי. תהלים ל- פרשת הַפְּקֻדִ֡ים. תהלים ל- פרשת הַמִּנְחָה֙-בְּהַעֲלֹֽתְךָ֙.

.

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה.  פרשת מִקְרָ֣א הָֽעֵדָ֔ה- שְׁלַח-לְךָ֣.  פרשת קֹ֔רַח- חֻקַּ֣ת. פרשת מֵ֣י מְרִיבָ֔ה. פרשת בלק ופִּֽינְחָ֨ס.
תהלים. תהלים ל-  פרשת מִקְרָ֣א הָֽעֵדָ֔ה- שְׁלַח-לְךָ֣. תהלים ל-  פרשת קֹ֔רַח- חֻקַּ֣ת. תהלים ל- פרשת מֵ֣י מְרִיבָ֔ה. תהלים ל- פרשת בלק ופִּֽינְחָ֨ס.

.

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה. פרשת- אַֽחֲרֵ֣י הַמַּגֵּפָ֑ה.  פרשת מַּטּ֔וֹת- מַסְעֵ֣י. פרשת יְרֻשַּׁת הָאָרֶץ. פרשת הַֽחֻקִּים֙ וְהַמִּשְׁפָּטִ֔ים.
תהלים. תהלים ל- פרשת- אַֽחֲרֵ֣י הַמַּגֵּפָ֑ה. תהלים ל-  פרשת מַּטּ֔וֹת- מַסְעֵ֣י. תהלים ל- פרשת יְרֻשַּׁת הָאָרֶץ. תהלים ל- פרשת הַֽחֻקִּים֙ וְהַמִּשְׁפָּטִ֔ים.

.

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה.  פרשת שְׁמַ֣ע יִשְׂרָאֵ֗ל. פרשת בְּרָכָ֖ה וּקְלָלָֽה. פרשת שֹֽׁפְטִ֣ים וְשֹֽׁטְרִ֗ים. פרשת כִּֽי-תָב֣וֹא אֶל-הָאָ֔רֶץ. פרשת הַשִּׁירָ֥ה הַזֹּ֛את.
תהלים. תהלים ל-  פרשת שְׁמַ֣ע יִשְׂרָאֵ֗ל. תהלים ל- פרשת בְּרָכָ֖ה וּקְלָלָֽה. תהלים ל- פרשת שֹֽׁפְטִ֣ים וְשֹֽׁטְרִ֗ים. תהלים ל- פרשת כִּֽי-תָב֣וֹא אֶל-הָאָ֔רֶץ. תהלים ל- פרשת הַשִּׁירָ֥ה הַזֹּ֛את.

.

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה. פרשת וְזֹ֣את הַבְּרָכָ֗ה.   אַחֲרֵ֛י מ֥וֹת מֹשֶׁ֖ה. פרשת רָחָ֖ב.  מַ֖עַל בַּחֵ֑רֶם.
תהלים. תהלים ל- פרשת וְזֹ֣את הַבְּרָכָ֗ה.  תהלים ל-   אַחֲרֵ֛י מ֥וֹת מֹשֶׁ֖ה. תהלים ל- רָחָ֖ב. תהלים ל- מַ֖עַל בַּחֵ֑רֶם.

.

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה. עַ֣ם הַמִּלְחָמָ֔ה. הָאָ֖רֶץ הַנִּשְׁאָ֑רֶת. עָרִ֖ים לָשָׁ֑בֶת וּמִגְרְשֵׁיהֶ֖ן- כֹּהֵֽן: וַעֲשָׂרָ֤ה נְשִׂאִים֙. בְּרִ֛ית לָעָ֖ם.
תהלים. תהלים ל- עַ֣ם הַמִּלְחָמָ֔ה. תהלים ל- הָאָ֖רֶץ הַנִּשְׁאָ֑רֶת. תהלים ל- עָרִ֖ים לָשָׁ֑בֶת וּמִגְרְשֵׁיהֶ֖ן- כֹּהֵֽן: וַעֲשָׂרָ֤ה נְשִׂאִים֙. תהלים ל- בְּרִ֛ית לָעָ֖ם.

.

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה. שֹׁפְטִים- פרשת אַחֲרֵי֙ מ֣וֹת יְהוֹשֻׁ֔עַ. שֹׁפְטִים- פרשת  עָתְנִיאֵ֣ל, אֵה֔וּד וְשַׁמְגַּ֣ר. שֹׁפְטִים- פרשת דְבוֹרָה֙, בָּרָ֛ק וְיָעֵ֔ל. שֹׁפְטִים- פרשת גִּדְע֗וֹן.
תהלים.   תהלים ל- שֹׁפְטִים- פרשת אַחֲרֵי֙ מ֣וֹת יְהוֹשֻׁ֔עַ.  תהלים ל-  שֹׁפְטִים- פרשת  עָתְנִיאֵ֣ל, אֵה֔וּד וְשַׁמְגַּ֣ר.  תהלים ל- שֹׁפְטִים- פרשת דְבוֹרָה֙, בָּרָ֛ק וְיָעֵ֔ל.  תהלים ל- שֹׁפְטִים- פרשת גִּדְע֗וֹן.

.

קריאה ולמידה  חודשית.
תורה. שֹׁפְטִים- פרשת אֲבִימֶ֤לֶךְ.  שֹׁפְטִים- פרשת תּוֹלָ֧ע, יָאִ֖יר, יִפְתָּ֣ח, אִבְצָ֖ן, אֵיל֖וֹן וְעַבְדּ֥וֹן. שֹׁפְטִים- פרשת– שִׁמְשׁ֑וֹן. שֹׁפְטִים- פרשת אֵ֥ין מֶ֖לֶךְ בְּיִשְׂרָאֵ֑ל.
תהלים. תהלים ל- פרשת אֲבִימֶ֤לֶךְ. תהלים ל-  פרשת תּוֹלָ֧ע, יָאִ֖יר, יִפְתָּ֣ח, אִבְצָ֖ן, אֵיל֖וֹן וְעַבְדּ֥וֹן. תהלים ל- פרשת שִׁמְשׁ֑וֹן. תהלים ל-  פרשת אֵ֥ין מֶ֖לֶךְ בְּיִשְׂרָאֵ֑ל.

*זאת עריכה ראשונה ויש לקרוא מתוך ידיעה שאולי יש טעויות. עד חודש האביב אעשה עוד בדיקה.

התכנון הוא לעשות עוד בדיקה בעת הלמידה השנתית. בכל מקרה בעת שיש אנשים שיכולים לפרוץ לכל אתר באינטרנט אני חושבת שחשוב לקרוא מתוך מקום שיודעים  שיש בני אדם שפורצים לאתרים ומשנים את הכתוב בהם.

.