שכר האדם.

13.1.2013.
וּבְעֹשְׁקֵי שְׂכַר-שָׂכִיר אַלְמָנָה וְיָתוֹם וּמַטֵּי-גֵר, וְלֹא יְרֵאוּנִי–אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת. ו כִּי אֲנִי יְהוָה, לֹא שָׁנִיתִי; וְאַתֶּם בְּנֵי-יַעֲקֹב, לֹא כְלִיתֶם. ז לְמִימֵי אֲבֹתֵיכֶם סַרְתֶּם מֵחֻקַּי, וְלֹא שְׁמַרְתֶּם–שׁוּבוּ אֵלַי וְאָשׁוּבָה אֲלֵיכֶם, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת; וַאֲמַרְתֶּם, בַּמֶּה נָשׁוּב. ח הֲיִקְבַּע אָדָם אֱלֹהִים, כִּי אַתֶּם קֹבְעִים אֹתִי, וַאֲמַרְתֶּם, בַּמֶּה קְבַעֲנוּךָ: הַמַּעֲשֵׂר, וְהַתְּרוּמָה. ט בַּמְּאֵרָה אַתֶּם נֵאָרִים, וְאֹתִי אַתֶּם קֹבְעִים–הַגּוֹי, כֻּלּוֹ. י הָבִיאוּ אֶת-כָּל-הַמַּעֲשֵׂר אֶל-בֵּית הָאוֹצָר, וִיהִי טֶרֶף בְּבֵיתִי, וּבְחָנוּנִי נָא בָּזֹאת, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת: אִם-לֹא אֶפְתַּח לָכֶם, אֵת אֲרֻבּוֹת הַשָּׁמַיִם, וַהֲרִיקֹתִי לָכֶם בְּרָכָה, עַד-בְּלִי-דָי. יא וְגָעַרְתִּי לָכֶם בָּאֹכֵל, וְלֹא-יַשְׁחִת לָכֶם אֶת-פְּרִי הָאֲדָמָה; וְלֹא-תְשַׁכֵּל לָכֶם הַגֶּפֶן בַּשָּׂדֶה, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. יב וְאִשְּׁרוּ אֶתְכֶם, כָּל-הַגּוֹיִם: כִּי-תִהְיוּ אַתֶּם אֶרֶץ חֵפֶץ, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. {פ}

עמלות בנקים גבוהות? עושק שכר שכיר.
תספורת מהפנסיות? עושק שכר שכיר.
אי מתן שכר לעובדים זרים/שכר נמוך משכר מינימום לעובדים זרים? מטי שכר גר.
תמלוגים נמוכים מאוצרות הטבע של עם ישראל- עושק שכר שכיר.
קביעת שכר מינימום נמוך שיוצר אי שוויון הזדמנויות ו שמשמעותו עוני – עושק שכר שכיר.
מס הכנסה/מס חברות אינו נחשב למעשר ולתרומה לקופת האוצר, כי הוא נותן שירותים שווים לכל ושאינם יוצרים שיוויון הזדמנויות. במצב של היום 70 אחוז מתושבי מדינת ישראל לא יכולים לתרום או להפריש מעשר, שיובא אל קופת האוצר למען עזרה לחלש, ליתום ולאלמנה שאין מספיק תקציב לעזור להם. וכמובן אנחנו יודעים שיש חבורה שנותנים לה הקלות במס, עיין ערך הקלות מס על “רווחים כלואים”
בנימין נתניהו, שמרבה לאחרונה להתבטא בשם היהדות “לא תבוא כליה על היהודי” “סוכת דוד לא תיפול” וכו’, בהפריטו את הפנסיות ונכסי המדינה האסטרטגיים העניק שליטה אסורה לבעלי הון בהתחשב שהכסף אותו מנהלות 20 משפחות כמעט שווה לכסף שמנהלת המדינה. מצד אחד בנימין נתניהו נאחז בשם היהדות בשטחים הכבושים הוא למעשה כבר ויתר על חלקים נרחבים של הארץ לטובת הטייקונים.
העובדה שמתקיימים פערים חברתיים מטורפים ויש מספיק כסף שלא יהיו עניים ולא יהיו פערים עמוקים , זאת עובדה ששמה ללעג את העם היהודי וחזונו.
“והיה בימים ההם שכר האדם לא נהיה”
שמעתי התבטאויות מפה ומשם שאם האדם רוצה להרויח יותר, אז שישכיל שילמד וכך יקנה אפשרות השתכרות גבוהה יותר וזאת הסיבה שפקיד בנק מרויח יותר מעובד ניקיון. כדי להסביר עד כמה פילוסופיה זו שוגה בהשגתה נדמיין מצב אוטופי שלכל העולם יש תואר אוניברסיטאי כזה או אחר. מה יקרה אז? מי יהיה עובד הניקיון? וכמה ירויח עובד ניקיון בעל תואר? כי הרי אי אפשר לוותר על פעולת הניקיון.. מישהו יצטרך לעשות זאת.
זאת אומרת שהשכלה לא צריכה להיות פרמטר משמעותי לקביעת חלוקת השכר במשק.
לפיכך שכר המינימום צריך להיקבע מחדש ולהגדירו כשכר המעניק שיוויון הזדמנויות וכמובן שההשכר צריך להיות כזה שמשמעותו אינה עוני. עיין ערך בחינות המיצב שמוכיחות שככל שהמצב שסוציואקונומי עולה, כך הציונים עולים ולהייפך.
ואם בפסח עסקנן, אי שיוויון הזדמנויות יוצר מצב שמגביל את האדם ומונע ממנו את החופש- להיות. להיות? להיות מה שהוא יכול וצריך להיות. מחקרים מוכיחים ש70 אחוז נשארים באותה רמה סוציואקונומית כשל הוריהם. בהתחשב בעובדה שקיים עוני בישראל , זהו נתון לא טוב ליהודים. וכמובן שכבר למדנו שבמדינת ישראל מתקיימת תורת גזע שיוצרת מצב בו עולים אקדמאים מרוסיה מרויחים ב66 אחוז יותר מעולים אקדמאים מאתיופיה. וב22 משרדי ממשלה לא מעסיקים עולים מאתיופיה. וזהו נתון מאוד, אבל מאוד לא טוב, ליהודים.