28.6.2014. מכתב לחברי הכנסת. צפנת פענח.

הילארי אפס.

חברי/חברות כנסת, עיתונאים/עיתונאיות יקרים/יקרות.

“שוב מסתבכת: סטודנטים מוחים על 225 אלף ד’ שקלינטון תקבל להרצאה באוניברסיטה”

“הקריאות לקלינטון לוותר על שכרה נשמעו לאחר שבתחילת השבוע הודיעה אוניברסיטת נבאדה-לאס וגאס כי קלינטון תהיה הדוברת המרכזית באירוע גיוס התרומות השנתי.
לפי דוברת של המוסד האקדמי, קלינטון תקבל 225 אלף דולר עבור ההופעה, שימומנו על ידי “תרומות פרטיות מצד עמותת האוניברסיטה”.
הדוברת הדגישה כי כספים מהתקציב התפעולי של האוניברסיטה לא ישמשו לכיסוי השכר של מי שנחשבת המועמדת הבולטת לרוץ לנשיאות ארה”ב ב-2016.”

באדיבות כלכליסט.

http://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3634679,00.html

מבלי להאשים את הילארי קלינטון..

זאת יכולה להיות טקטיקה מתוחכמת למדיי לשלם שוחד לנבחר ציבור בעבור עניינים כמו הפרטת הפנסיות של עם ישראל..
בעבור חוק לטובת בעל אינטרס כמו, תמלוגים נמוכים לעם ישראל..
כמו הסבת ייעוד קרקע לטובת טייקון שתעלה את ערך הקרקע..
כמו מענק ענק לאינטל,
כמו הקלות במס לחברה כזו או אחרת…
כמו הפרטה של נכס ציבורי…

מה נראה לכם, יש מצב שהילארי קלינטון משוחדת?
איזה אינטרס יש לעמותה פרטית לתרום להרצאה של הילארי?

אם נשווה את הרפובליקאים לדמוקרטים מתוך המשלה לימנים ולשמאלנים בארץ ישראל,
אז ברור לכולנו שבעניינים כלכליים, אין דבר כזה ימין שמאל…

מי באמת קובע את תוכנית הלימודים?

“המודלים קורסים // “איך כלכלנים מסיימים תואר בלי שנגעו באף דילמה חברתית?”.קבוצת הצעירים הלומדים לתואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת חיפה, פרט ללניר הלומד לתואר שני, מודעת לכך שהיוזמה הבינלאומית הקוראת לשינוי בדרכי לימוד הכלכלה היא בעלת משמעות רבה מעבר לאקדמיה. כפי שאומר מגל, “אנחנו מוטרדים. לדרך שבה לומדים כלכלה יש השלכות גדולות על המציאות, ואי אפשר להשאיר את המצב כפי שהוא”.” דה מרקר.
יופי של מאמר לחגי עמית, אתפלפל ואומר:
אולי זה בגלל מה שכתב רולניק במאמר הקודם שהתענגתי עליו:
“רק לאחר 50 שנה, אחרי המשבר הפיננסי, הם קיבלו את הכינוי “ברונים שודדים”. בחלק גדול מתקופת שלטונם הם זכו לכבוד וליוקרה. גם כיום, 100 שנה אחרי, הציבור מחבר את שמותיהם עם פילנתרופיה והון גדול בזכות מכבסת המלים: תרומותיהם האדירות ושמותיהם מתנוססים מעל רוב המוזיאונים, האוניברסיטאות ומוסדות התרבות בארה”ב – רוקפלר, ג׳יי.פי מורגן, קרנגי, אסטור, ונדרבילט.” דה מרקר.
אכן, עונג שבת!

http://www.themarker.com/markerweek/1.2316289

עיונים לשבת.

בשנים האחרונות אני מנהלת דיאלוג עם השפה העברית. השפה העברית המתחדשת כמו שנהוג לקרוא לה.
במקביל אני קוראת תנ”ך.
אני מוצאת שהשפה העברית של התנ”ך והשפה העברית המתחדשת הן שתיי שפות שונות במהותן.
לרוב המילים, אותן מילים.
אבל לדעתי המהות של שתיי השפות אינה אותה מהות וזאת אם נשווה בין המכלול המילים שקיים בשתי השפות.
אומרים שהשפה העברית היא השפה בה מדבר אלינו בורא עולם. לכל אות בשפה יש משמעות. יש כח רוחני. לכל אות ואות, לא רק לצירוף האותיות שיוצרות את המילה. זאת אומרת שאם ניקח אותיות מהשפה וניצור מילה חדשה ניצור מילה שיש לה כח רוחני כמשמעות- החיים והמוות ביד הלשון.
אם תקלידו את המילה ציבור במנוע החיפוש של ספר התנ”ך, לא תמצאו את המילה ציבור.
אם נחלק את המילה ציבור להברות נקבל את שתי המילים- צי , בור.
אנחנו יודעים מה זה בור. אנחנו יודעים מה זה צי.
זאת אומרת שקוראים לעם ישראל – צי בור. המילה ציבור מקבלת משמעות אחרת לגמרי.
אין הסבר הגיוני להיווצרותה של המילה ציבור מבחינת המשמעות שלה.
“צִיבּוּר
קבוצת אנשים; קהילה.” באדיבות מילוג.

http://milog.co.il/%d7%a6%d7%99%d7%91%d7%95%d7%a8

המילה הנכונה למילה ציבור היא המילה – קהל.
וזה די מעניין שלשונאי השפה העברית המתחדשת בחרו להשמיש בקהל את המילה ציבור במקום המילה קהל.

אולי זאת הסיבה שהקהל שהפך לציבור נהיה מטומטם, לכן הוא משלם…
.

האם יש כאן קונספירציה?

בפעם הבאה אחקור את המילה מטומטם..
אתם מוזמנים להקשיב לשירו של שלום חנוך, מחכים למשיח:

http://www.youtube.com/watch?v=xGufmugPqiU

בברכה,

מיכל כהן.
מנהלת אתר- זמן השלום.